Przez cztery wakacyjne weekendy peron 9 Warszawy Zachodniej, leżący przy linii obwodowej, będzie niedostępny dla podróżnych. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają budowę nowych urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej, które będą obsługiwane z nowego budynku kolejowego, w którym mieści się lokalne centrum sterowania ruchem na stacji.
W cztery następujące po sobie weekendy: 20-21 lipca, 27-28 lipca, 3-4 sierpnia oraz 10-11 sierpnia pociągi kursujące po linii obwodowej nie zatrzymają się przy peronie 9. Zmiany obejmą 140 pociągów regionalnych i aglomeracyjnych kursujących między Radomiem, Piasecznem a Warszawą Gdańską. PLK przepraszają podróżnych za niedogodności i proszą o zaplanowanie zmian podczas planowania podróży. Zachęcają również do sprawdzania szczegółów połączeń na stronie i w aplikacji Portal Pasażera. Podróżni będą mogli skorzystać z przystanków Warszawa Rakowiec i Warszawa Al. Jerozolimskie, aby przesiąść się do pociągów z lotniska w kierunku centrum Warszawy. Natomiast przystanek Warszawa Młynów na linii obwodowej w dalszym ciągu umożliwi podróżnym wygodne przesiadki na metro.
Wraz z budową nowej Warszawy Zachodniej i budynku wielofunkcyjnego z lokalnym centrum sterowania ruchem, peron 9 będzie mógł być w całości zarządzany ze zmodernizowanej stacji, będzie bowiem jej integralną częścią. Wykonawca dokona więc włączenia peronu do budowanych na stacji systemów. Peron objęty zostanie systemem zarządzania bezpieczeństwem, dźwiękowym systemem ostrzegawczym, systemem centralnej dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego.
W pierwszej kolejności wykonawca przebuduje na peronie 9 elementy wiaty w celu przystosowania jej do podwieszenia nowych wyświetlaczy. Rozpocznie także układanie kabli zasilających i światłowodów. Prace te będą wiązały się z koniecznością rozbiórki części nawierzchni, przez co nie będzie możliwości bezpiecznej obsługi podróżnych.
W ramach dalszych prac, na peronie 9 montowane będą także dodatkowe urządzenia znane z pozostałych peronów Warszawy Zachodniej: wyświetlacze z elektronicznym rozkładem jazdy oraz urządzenia prezentujące kilkanaście najbliższych przyjazdów i odjazdów pociągów.
Warszawa Zachodnia zapewnia coraz bardziej oczekiwany komfort podróży. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Więcej informacji o projekcie na stronie
stolicadobrychrelacji.pl.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.