Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pendolino w podwójnym zestawieniu. Intercity zadowolone z frekwencji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pendolino w podwójnym zestawieniu. Intercity zadowolone z frekwencji
Fot. PKP Intercity
PKP Intercity ponownie zaczęły kierować do obsługi najbardziej obciążonych pociągów składy zespolone ED250 (Pendolino) w zestawieniu podwójnym. Jeżdżą w relacjach Warszawa – Kraków oraz Kraków – Kołobrzeg. Niestety, pasażerowie sygnalizują, że najszybszych jednostek zabrakło na innych połączeniach przewoźnika.

W ostatni piątek (5 lipca) prezes PKP Intercity Janusz Malinowski zamieścił na portalu X (dawniej Twitter) wpis o treści: „Pociąg blisko 400m, 800 miejsc - podwójne Pendolino, teraz w drodze do Krakowa”. Do wpisu dołączono filmik, nakręcony z okien siedziby przewoźnika w kompleksie biurowym West Station. Widać na nim, jak na tor przy peronie stacji Warszawa Zachodnia wjeżdżają dwie połączone jednostki ED250. Sądząc po godzinie, o której zamieszczono wpis (kilka minut po 9 rano), był to zapewne pociąg EIP5300, rozpoczynający trasę w Gdyni, a do Warszawy Zachodniej docierający według rozkładu o 8:45.


Do Krakowa i Kołobrzegu

Następnego dnia inny użytkownik portalu dodał w komentarzach filmik przedstawiający ED250 o numerach 011 i 015 w obsłudze pociągu Kraków Główny – Kołobrzeg. Nie ma całkowitej pewności, czy oba nagrania przedstawiały te same jednostki, jednak prawdopodobnie tak właśnie było.

W dostępnym na stronie internetowej PKP Intercity zestawieniu składów pociągów żaden z odjeżdżających z Warszawy przed godziną 9 pociągów EIP nie ma podwójnego zestawienia. Być może się to jednak zmieni, bowiem PKP Intercity zapowiedziało właśnie, że będzie kontynuowało łączenie Dartów, Flirtów oraz Pendolino w podwójne składy. Jest to efekt świetnych wyników przewozowych w ostatni weekend. – Tak zestawione pociągi notowały napełnienia na poziomie średnio ponad 90% miejsc – poinformowała spółka. To m.in. efekt odbywających się w Trójmieście imprez - m.in. festiwalu Open'er.



Spytaliśmy również o powody, dla których – jak sygnalizują użytkownicy Twittera – inne pociągi EIP (na trasach do Bielska-Białej oraz Gdyni) były tego samego dnia obsługiwane zastępczym taborem wagonowym. 

Rekordowa sprawność ezetów

Łączenie składów ma być możliwe ze względu na rekordowo wysoką sprawność wszystkich składów zespolonych i ezetów będących z taborze PKP Intercity. W podwójnym zestawieniu, w razie potrzeby, mają jeździć nie tylko ED250, ale też ED160 Flirt i ED161 Dart. Jak powiedział wiceminister Piotr Malepszak, sprawność tych ostatnich była w ostatnich dniach na historycznym poziomie. Jeździło 18 z 20 wyprodukowanych jednostek.

Nie jest to pierwszy przypadek planowego łączenia ED250 w trakcji podwójnej. Zabieg taki zastosowano już w roku 2016 podczas Światowych Dni Młodzieży, a także w sezonie wakacyjnym rok później.

współpraca: jr, ms

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej czeskich wagonów w PKP Intercity. Ruszył TLK Pirat i Wydmy

Tabor i technika

PKP Intercity chce zatrudniać pracowników z PKP Cargo

Biznes

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Tabor i technika

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Michał Szymajda 27 czerwca 2024

PKP Intercity będzie chciało podnieść swój kapitał

Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

Zobacz również:

Więcej czeskich wagonów w PKP Intercity. Ruszył TLK Pirat i Wydmy

Tabor i technika

PKP Intercity chce zatrudniać pracowników z PKP Cargo

Biznes

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Tabor i technika

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Michał Szymajda 27 czerwca 2024

PKP Intercity będzie chciało podnieść swój kapitał

Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5