Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pendolino w Zgierzu. Powód? Wypadek na E 20

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W ostatni wtorek, 18 marca, prawdopodobnie po raz pierwszy w historii stacji Zgierz pojawił się na niej elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości. Wizyta ED250-007 nie miała jednak charakteru planowego, lecz wynikała z objazdu miejsca potrącenia osoby postronnej na szlaku Łowicz – Kutno.

Z powodu potrącenia, do którego doszło w Starej Wsi (ok. 120 kilometra linii kolejowej nr 3 Warszawa – Kunowice), przez kilka godzin odcinek między Łowiczem a Kutnem był nieprzejezdny. Dla pociągów dalekobieżnych najdogodniejszym objazdem okazały się linie 15 i 16, przecinające się w Zgierzu, w którym musiała odbywać się zmiana czoła. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, trasą taką skierowano jadące od strony Warszawy pociągi PKP Intercity: 1613 (EIC „Lech” Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny przez Poznań), 17103 (IC „Zielonogórzanin” Warszawa Wsch. – Zielona Góra Gł.) oraz 1801 (EIP Warszawa Wsch. – Szczecin Gł.). Ten ostatni był tego dnia obsługiwany jednostką ED250-007.
 
Był to niemal na pewno pierwszy przypadek pojawienia się Pendolino na tej stacji. – Zmiana kierunku zajęła ok. 15 minut – informuje nasz Czytelnik. W tym czasie, jak wynika ze zdjęć, w składzie otwarto drzwi, pozwalając podróżnym wyjść na chwilę na peron. Pozostałe wymienione pociągi, jako składy wagonowe, musiały stracić na manewry więcej czasu – od 20 do 25 minut (czas postoju wagonów 30-40 min). Były one prowadzone lokomotywami serii EU200, których wizyta w Zgierzu również stanowiła niemałą ciekawostkę. Odcinek Łowicz – Zgierz wymienione pociągi pokonywały z prędkością zaledwie 40 km/h – maszynistom brakowało znajomości szlaku.

Dopiero w Zgierzu na pokład wsiedli przydzieleni przez PKP PLK piloci, których obecność pozwalała wykorzystać na odcinku do Kutna maksymalne parametry trasy (od 70 do 120 km/h). Opóźnienia wyniosły w przypadku poszczególnych pociągów od 180 do 300 minut. W przeciwną stronę objazdem skierowano pociąg 71006 (EIC Berlin Hbf. – Warszawa Wsch.), prowadzony maszyną serii EU44. Pojechał on jednak inną trasą: począwszy od Zgierza skierowano go linią 15 na stację Łódź Kaliska a dalej przez Koluszki i Skierniewice do Warszawy. Miało to zapewne związek z ograniczoną przepustowością linii 15: zarówno ona, jak i linia 16 są niemal w całości jednotorowe (dwa tory istnieją tylko na wspomnianym odcinku do Łodzi Kaliskiej).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 20 marca 2025

PKP Intercity kupi jednostki na co najmniej 300 km/h

Tabor i technika

Jest raport końcowy w sprawie zderzenia czołowego w Gdyni

Prawo i polityka

Finlandia: Było Allegro, będzie Pendolino Plus

Tabor i technika

Finlandia: Było Allegro, będzie Pendolino Plus

Roman Czubiński 05 marca 2025

UTK: Wypadki na kolei to nie tylko tragedia ludzi. To także olbrzymie koszty

Pasażer

UTK: Wypadki na kolei to nie tylko tragedia ludzi. To także olbrzymie koszty

Urząd Transportu Kolejowego, oprac. ms. 05 października 2024

Zobacz również:

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 20 marca 2025

PKP Intercity kupi jednostki na co najmniej 300 km/h

Tabor i technika

Jest raport końcowy w sprawie zderzenia czołowego w Gdyni

Prawo i polityka

Finlandia: Było Allegro, będzie Pendolino Plus

Tabor i technika

Finlandia: Było Allegro, będzie Pendolino Plus

Roman Czubiński 05 marca 2025

UTK: Wypadki na kolei to nie tylko tragedia ludzi. To także olbrzymie koszty

Pasażer

UTK: Wypadki na kolei to nie tylko tragedia ludzi. To także olbrzymie koszty

Urząd Transportu Kolejowego, oprac. ms. 05 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5