Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pendolino stanęło w Łazach. PKP Energetyka: była próba kradzieży infrastruktury

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pendolino stanęło w Łazach. PKP Energetyka: była próba kradzieży infrastruktury
W poniedziałek doszło do nieplanowanego zatrzymania pociągu ED 250 w Łazach. W sieci trakcyjnej doszło do zaniku napięcia.

Do sytuacji doszło w okolicach stacji Łazy. Z relacji pasażerów wynika, że pociąg miał stać kilka minut. Około godziny 19 napięcie w sieci wróciło i skład już bez przeszkód pojechał w kierunku Katowic. W ślad za Pendolino pojechał pociąg sieciowy, aby sprawdzić przyczynę awarii. Zapytaliśmy rzecznika prasowego PKP Energetyka o to co było przyczyną zatrzymania pociągu.

– Przyczyną przerwy w zasilaniu pociągu była próba kradzieży liny nośnej. Sprawcy próbowali tego dokonać zamykając tzw. odłącznik. Spowodowali blokadę zasilacza, czego skutkiem była przerwa w zasilaniu sieci trakcyjnej. Po ponownym otwarciu odłącznika napięcie wróciło. Awaria nie miała zatem związku ze stanem infrastruktury energetycznej – napisała Monika Żychlińska reprezentująca kolejową spółkę

Stan przygotowania infrastruktury energetycznej na rozkładowe jazdy pociągów ED250 wzbudza kontrowersje.

Z Tomaszem Besztakiem, dyrektorem ds. eksploatacji i rozwoju sieci PKP Energetyka, rozmawialiśmy o zaawansowaniu programów modernizacji systemów zasilania na magistrali E 65.

– Na CMK zakończyliśmy już prace przy 21 obiektach, a w roku 2015 zostaną nam do zrobienia tylko 4, wszystkie zasilane napięciem 110 kV. Jesteśmy zatem przygotowani, by zasilać pociągi z odpowiednią mocą przy założonych prędkościach nowego rozkładu. Jak każdy mógł się przekonać, nie było żadnych problemów z zasilaniem składów.

RK: Pewne sygnały dotyczące braków na CMK dochodziły do nas jednak w czasie testów na CMK. Niektórzy twierdzą, że na całym szlaku z Trójmiasta do Krakowa/ Katowic nie jest gotowa nawet połowa obiektów. Pojawiały się też zarzuty dotyczące nastaw na wyłącznikach.

– CMK jest bardzo dobrze przygotowana pod kątem systemu zasilania. Maszyniści nie narzekają na jakiekolwiek parametry dotyczące zasilania sieci trakcyjnej. Wszystkie podstacje zasilane średnim napięciem, które były planowane do zmodernizowania są już są gotowe. Zbudowana została już również pierwsza podstacja zasilana napięciem 110 kV w Łachowie oraz 6 nowych kabin sekcyjnych. Jedyne elementy, które są planowane do zakończenia w roku 2015 to podstacje o mocy 110 kV, które zastąpią istniejące kabiny – tzn: Rylsk, Stawowice, Pląskowice i Starzyny. Twierdzenie, że co najmniej połowa obiektów nie jest skończona, jest zatem nieprawdziwe.

Całą rozmowę przeczytasz w następnym, papierowym wydaniu miesięcznika rynek-kolejowy.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Biznes

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Roman Czubiński, Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

Innowacje

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

inf. pras 13 stycznia 2022

Ekologia pomaga kolei zmniejszyć presję cen prądu

Biznes

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Biznes

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Roman Czubiński, Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

Innowacje

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

inf. pras 13 stycznia 2022

Ekologia pomaga kolei zmniejszyć presję cen prądu

Biznes

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5