Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pendolino pojedzie 200 km/h z Warszawy do Gdańska z końcem 2019 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pendolino pojedzie 200 km/h z Warszawy do Gdańska z końcem 2019 roku
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Pomiędzy Warszawą a Gdańskiem zakończono już montaż urządzeń, dzięki którym składy zespolone Pendolino będą mogły przyspieszyć. Ale nie stanie się to od razu.

Montaż urządzeń warstwy przytorowej ERMTS, które przekazują do kabiny maszynisty sygnały z urządzeń sterowania ruchem, trwa na magistrali E65 od kilku lat. Ich pełna sprawność miała być osiągnięta niemal dwa lata temu, a pierwsze pociągi ED250 miały rozpędzić się do prędkości 200 km/h wraz ze startem rozkładu jazdy 2017. Termin ten przeniesiono później na grudzień 2018 rok. I to się nie udało, ponieważ, jak informuje Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK, w grudniu zakończono dopiero kompletny montaż systemu.

– Obecnie trwają czynności mające na celu uzyskanie decyzji administracyjnych (zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych dotyczących infrastruktury, energii i sterowania). Podniesienie prędkości planowane jest od nowego rozkładu jazdy 2019/2020 – dodaje rzecznik spółki.

Prędkość 200 km/h będzie możliwa do osiągnięcia na około 45% linii Warszawa – Gdańsk, głównie na jej północnym i południowym odcinku. Na krętym odcinku środkowym, w okolicach Iławy, pociągi Pendolino rozpędzą się maksymalnie, tak jak obecnie, do 160 km/h. Najszybsze pociągi ED250 (z zatrzymaniami w Iławie, Malborku i Tczewie) jadące bez zatrzymania między Gdańskiem Głównym a Warszawą Centralną powinny zmieścić się w czasie przejazdu równym 2 godzin i 29 minut. Z zatrzymaniami w Iławie, Malborku i Tczewie infrastruktura pozwoli na przejazd w czasie minimum 2 godzin i 35 minut. Do jesieni 2018 czas przejazdu wynosił 2 godziny i 46 minut, ale obecnie jest dłuższy z uwagi na prace związane ze wzmocnieniem nasypów kolejowych między Prabutami a Suszem. Te mają się zakończyć przed wakacjami 2019.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5