Posłanka Lidia Burzyńska zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z propozycją poprawienia kolejowej oferty w 6-tysięcznym Koniecpolu. Zasugerowała, że mogłoby tu stawać Pendolino lub pociągi ekspresowe, które kursują z Warszawy do Wrocławia.
– Do mojego biura poselskiego zgłaszają się osoby z prośbą o podjęcie działań w celu poprawy skomunikowania miasta Koniecpol (…). Zwiększenie skomunikowania Koniecpola będzie czynnikiem wspierającym spójność ekonomiczno-społeczną, co w konsekwencji będzie skutkować poprawą szans rozwojowych regionu – pisze posłanka Burzyńska, która zauważa, że wykorzystując tzw. „Protezę koniecpolską”, z Warszawy do Wrocławia jeździ pociąg Pendolino. Zdaniem posłanki szczególnie ważne wydaje się ustanowienie bezpośrednich połączeń na trasie Koniecpol – Warszawa.
Odpowiadając na interpelację posłanki, podsekretarz stanu Andrzej Bittel tłumaczy, że PKP Intercity wprowadziło już dla stacji Koniecpol postoje handlowe dla pociągów TLK „Pogórze", TLK „Ustronie" oraz TLK „Osterwa", zapewniając jednocześnie bezpośrednie połączenia z Wrocławiem, Krakowem, Rzeszowem, Trójmiastem, Poznaniem i Szczecinem.
– Ponadto informuję, że nie przewiduje się wprowadzenia postojów na stacji Koniecpol dla pociągów Pendolino (…). Zaznaczam, że ograniczona liczba postojów dla pociągów kategorii EIP ma istotny wpływ na czas przejazdu, który jest ważnym czynnikiem charakteryzującym cały produkt EIP – wyjaśnia minister, dodając, że zgoda na zatrzymanie pociągu w Koniecpolu musiałaby być wydana także przez organy Unii Europejskiej, które dofinansowały zakup ED250.
W lutym na tory wyjedzie ponownie uszkodzony w 2017 roku w Modlinie pociąg Pendolino. Niewykluczone, że w związku z tym
zwiększy się liczba pociągów tego typu obsługujących relację Warszawa – Wrocław.