Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pendolino dla Szczecina nie takie kluczowe?
fot. JR
Od grudnia mieszkańcy Szczecina mogą korzystać z pociągów kategorii EIP do Warszawy. Chociaż przedstawiciele PKP Intercity wskazują, że wyniki sprzedażowe na trasie są bardzo dobre, radny miasta Marek Duklanowski nie podziela tego entuzjazmu. Zwraca uwagę, że mieszkańcom miasta przydałyby się inne rozwiązania kolejowe.

W rozkładzie jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025 znalazło się nowe połączenie na trasie Szczecin – Warszawa. W komunikacie informującym zwracano uwagę, że zapewni ono mieszkańcom Szczecina rekordowo krótki czas podróży – 4 godziny i 18 minut do stacji Warszawa Centralna. Pendolino na trasie Szczecin – Warszawa startuje o 7:41. Powrotne połączenie natomiast rusza z Warszawy Centralnej punktualnie o 16:00.

Czy po dwóch miesiącach od funkcjonowania Pendolino Szczecin – Warszawa można uznać za zadowalające? Zdania wydają się podzielone.

Zaoszczędzony czas nieadekwatny do ceny?

PKP Intercity uważa wyniki na trasie za "satysfakcjonujące".

– Zarówno Poznań-Warszawa jak i Szczecin-Warszawa znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków obsługiwanych składami Pendolino. Wyniki sprzedażowe, po pierwszym miesiącu funkcjonowania połączenia, są satysfakcjonujące - informuje rzecznik prasowy PKP Intercity, Maciej Dutkiewicz.

Nieco inne podejście do sprawy połączenia Pendolino ma przedstawiciel lokalnych władz.  Biuro prezydenta nie chciało podejmować się oceny wyników z uwagi na fakt nieprowadzenia żadnych obserwacji w tej sprawie. O zdanie spytaliśmy więc jednego z radnych Szczecina - Marka Duklanowskiego. Uważa, że dodanie nowego szybkiego przejazdu nie ma żadnego wpływu na mieszkańców miasta. – Pociąg EIC "Chrobry" jedzie ze Szczecina do Warszawy pięć minut dłużej (odjazd ze Szczecina o 5:36, przyjazd do Warszawa Centralna o 9:59 – przyp. red.), zatem korzyść polegająca na skróceniu czasu podróży nie występuje. Jest oczywiście nowocześnie wyglądający wagon w wyższej cenie i właściwie tylko tyle – wyjaśnia.

Analizując dostępność miejsc dzień wcześniej na konkretny przejazd (18 lutego) w kierunku Warszawy, radny zwraca uwagę, iż zainteresowanie jest podobne jak w przypadku innych połączeń.

Ważniejsze regularne połączenia regionalne

Marek Duklanowski uważa, że dla miasta i jego mieszkańców w dłuższej perspektywie ważniejsze od kolejnego połączenia do Warszawy byłoby uregulowanie połączeń kolejowych o znaczeniu regionalnym. – Myślę, że z punktu widzenia Szczecina istotne jest, aby na części tras, zwłaszcza tych o znaczeniu regionalnym w rozumieniu – wojewódzkim, pojawił się równy godzinny, półtoragodzinny czy dwugodzinny takt w godzinach odjazdów – uważa radny.

Jako przykłady miejscowości, do których szczecinianom przydałyby się takie połączenia, wskazuje Świnoujście, Kostrzyn, Kołobrzeg i Choszczno. – Taka częstotliwość kursowania z pewnością byłaby wsparciem przy wyborze transportu szynowego – dodaje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5