NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

PCC Intermodal kupi zmodernizowane lokomotywy

| Roman Czubiński 31.07.2020 72

PCC Intermodal kupi zmodernizowane lokomotywy
Zmodernizowana SM42 (zdjęcie ilustracyjne)fot. Newag
Prywatny operator intermodalny ogłosił przetarg na trzy spalinowe lokomotywy manewrowe wraz z usługą serwisową. Mają one mieć parametry typowe dla SM42 po modernizacji. Miejscem ich pracy będą terminale w Kutnie, Gliwicach i Brzegu Dolnym.
Przewoźnik zamierza pozyskać trzy zmodernizowane lokomotywy spalinowe. W ogłoszeniu pada nazwa serii SM42 oraz wózka typu 1LN, jednak PCC Intermodal zastrzega, że w grę mogą wchodzić również inne pojazdy o parametrach eksploatacyjnych co najmniej równoważnych dla tych lokomotyw po naprawie poziomu P5 (moc co najmniej 700 kW, masa nie wyższa niż 75 t, prędkość maksymalna 90 km/h). Choć nie dopuszczono ofert pojazdów fabrycznie nowych, zamawiający chce być ich pierwszym użytkownikiem po przeprowadzeniu modernizacji.

Czteroosiowe, jednokabinowe, wyposażone w jeden silnik lokomotywy muszą być przystosowane do pracy manewrowej w obsadzie jednoosobowej. Wyposażenie musi obejmować – między innymi – klimatyzację kabiny, system smarowania obrzeży, sterowany elektronicznie mechaniczny hamulec postojowy oraz niezależny od układu napiaszczania system antypoślizgowy. Zakres zamówienia obejmuje także serwis pojazdów (jego cena jest, obok ceny zakupu i opłaty za pierwszy przegląd P3, jednym z kryteriów udzielenia zamówienia). PCC Intermodal wymaga, by oferent dostarczył wcześniej odbiorcom co najmniej 3 zmodernizowane lokomotywy SM42 lub równoważne.

Choć oferty można składać do końca sierpnia, ich otwarcie nastąpi dopiero 11 września. Pierwsza lokomotywa ma zostać przekazana najpóźniej po roku od podpisania umowy, a kolejne – w odstępach dwutygodniowych. Zakup będzie dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej. PCC Intermodal zamierza eksploatować lokomotywy w swoich terminalach kontenerowych w Kutnie, Gliwicach i Brzegu Dolnym, ale również na infrastrukturze PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5