Partnerzy serwisu:
Tabor

Pawlik: wdrożymy unijny system telematyczny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
04-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WNP, 4 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Pawlik: wdrożymy unijny system telematyczny
- W pierwszym kwartale 2012 roku rozpoczniemy testy zunifikowanego, unijnego systemu telematycznego. Po okresie próbnym, przewidujemy jego pełne wdrożenie - powiedział portalowi wnp.pl wiceprezes PKP Polskie Linie Kolejowe Marek Pawlik.

Bardzo ważnym elementem dobrej usługi transportowej jest rzetelna i szybka informacja dla klienta. Ma ona kluczowe znaczenie dla nowoczesnych usług transportowych (m.in. dla usług "dostaw na określony czas", które pozwalają minimalizować koszty magazynowania) i dla włączania transportu kolejowego w łańcuchy usług logistycznych (np. dla usług "transportu drzwi-drzwi", które obecnie nie są realizowane przez transport kolejowy).

Dlatego już w 2006 roku Komisja Europejska określiła wymagania dotyczące telematyki, czyli systemu opartego na połączeniu technologii telekomunikacyjnych i informatycznych, dla wsparcia przewozów towarów koleją.

- Wymagania te definiuje rozporządzenie Komisji Europejskiej 62/2006 przyjmujące Techniczną Specyfikację Interoperacyjności (specyfikację TSI) dla Aplikacji Telematycznych dla przewozów Towarowych (TAF) - mówi Pawlik.

Specyfikacja ta określa standardy elektronicznej wymiany informacji eksploatacyjnych pomiędzy zarządcami infrastruktury udostępniającymi drogę kolejową i przewoźnikami, aby usłudze transportu towarzyszyło udostępnianie rzetelnej informacji spedytorom i innym klientom towarowym. Zarządcy infrastruktury oraz przewoźnicy zostali zobligowani do wdrożenia, w oparciu o tę specyfikację, zunifikowanej elektronicznej wymiany komunikatów operacyjnych.

Obowiązek ten spoczywa także na PLK. Ma on przekazywać partnerom biznesowym informacje o zakłóceniach w ruchu, akceptować żądanie dostępu do trasy lub zgłoszenie pociągu a także dane, z ilu wagonów składa się pociąg, dokąd jedzie i czy wiezie ładunki niebezpieczna a jeśli tak - jakiego rodzaju.

- Po to, aby wszyscy zainteresowani mogli podłączyć się do systemu, musi powstać jednolite oprogramowanie i muszą zostać udostępnione serwery - mówi Marek Pawlik. - PLK uczestniczą w budowie tak rozumianego telematycznego systemu unijnego.

Ponoszą one siedem procent kosztów "jądra systemu", bowiem zarządzają dużą siecią kolejowej. PLK są również partnerem testowym a pierwsze próby łączności systemów przeprowadziły już na początku bieżącego roku z zarządcą sieci kolejowej w Niemczech - Bundesbahn Netz. Równolegle PLK muszą dostosować do zunifikowanej wymiany informacji trzy dziś eksploatowane systemy: Prowadzenie Opisu Sieci (POS), System Konstrukcji Rozkładów Jazdy (SKRJ) umożliwiający dziś licencjonowanym przewoźnikom internetowe zamawianie tras dla pociągów oraz System Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej (SEPE).

\

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5