Partnerzy serwisu:
Biznes

Paweł Choduń (Medcom): Pieniądze zainwestowane w KDP powinny zostać w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
25-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

Każdy duży projekt infrastrukturalny może stać się kołem zamachowym gospodarki. Takim projektem jest też budowa Kolei Dużych Prędkości. Pieniądze przeznaczone na realizację tego przedsięwzięcia powinny trafić do wykonawców z Polski, dając im impuls do rozwoju – wskazywał Paweł Choduń, wiceprezes zarządu Medcom, podczas Kongresu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi.

– Projekt KDP, jak każdy duży projekt infrastrukturalny ma szansę stać się kołem zamachowym gospodarki – wskazuje przedstawiciel firmy Medcom. – To są olbrzymie pieniądze przeznaczone nie tylko na port komunikacyjny, ale wszystkie projekty towarzyszące – zauważa i dodaje, że te pieniądze powinny zostać w Polsce.

– Polscy producenci, polscy wykonawcy, polscy poddostawcy mają kompetencje do tego, żeby uczestniczyć w tym projekcie i może on się stać rzeczywiście kołem zamachowym dla następnego impulsu rozwojowego – mówi Paweł Choduń. Podkreśla, że krajowi przedsiębiorcy mogą brać udział w realizacji tych dużych inwestycji zarówno jako liderzy, ale i jako członkowie konsorcjów. Równie ż w tym drugim przypadku zyskają doświadczenie, jak i impuls technologiczny do dalszego rozwoju.

– Medcom jako firma już od dawna uczestnicząca w projektach kolei wysokich prędkości ma to doświadczenie z rynków zagranicznych. Nawet obecnie realizujemy projekty z zagranicznymi producentami taboru i mamy tutaj pewne przewagi dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii – mówi wiceprezes Medcomu.

Podkreśla, że projektując linię, czy kupując tabor na potrzeby kolei wysokich prędkości trzeba myśleć w długiej perspektywie – 30-40-letniej. – Jednym z kluczowych elementów dla powodzenia takiego projektu jest zastosowanie od razu energooszczędnych, ekonomicznych i ekologicznych technologii w taborze. Medcom, dzięki zaawansowanemu rozwojowi technologii węglika krzemu jest w stanie już dzisiaj zaproponować takie rozwiązania klientom w Polsce – mówi Paweł Choduń.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5