Modernizacja magistrali E65 pomiędzy Gdańskiem a Tczewem znacznie zmniejszyła przepustowość tej trasy. Ograniczany jest więc ruch pasażerski. Zmniejszyła się liczba pociągów SKM i PR, a pomiędzy Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim kursuje zastępcza komunikacja autobusowa. Jeden z kursów kierowany jest natomiast ciekawym objazdem.
Pasażerowie popołudniowego pociągu Regio z Elbląga do Gdańska (odjazd z Elbląga o 15:34) dojeżdżają do celu nieco okrężną drogą. W Pruszczu Gdańskim skład zjeżdża z magistrali i kieruje się na towarową linię nr 226, która biegnie do Portu Północnego. Przejeżdża przez most nad Motławą i dociera do stacji Gdańsk Olszynka. Tam, w zachodniej głowicy stacji, zmieniane jest czoło składu. Jednostka wraca nad Motławę, skąd łącznicą nr 721 jedzie do Gdańska Południowego i stamtąd, już normalną trasą, do swojej stacji docelowej.
Na liniach nr 226 i 721 można było spotkać dotychczas tylko ciężkie składy towarowe do bazy spółki Lotos Kolej i do Portu Północnego. Na objazdowej trasie nie ma infrastruktury dla ruchu pasażerskiego, więc przejazd odbywa się bez postojów handlowych. Pociąg nie zatrzymuje się także w Pruszczu Gdańskim, tor do Portu odchodzi bowiem od trasy E65 przed peronami.
Przejazd tym objazdem zajmuje nieco więcej czasu niż konwencjonalną trasą — pociągi Regio jadące przez Pruszcz i Gdańsk Lipce pokonują odcinek z Tczewa do Gdańska Głównego w około 45 minut, a opisywany kurs — w godzinę i dwie minuty. Na tczewskiej stacji w rozkładach jazdy wyraźnie opisano, które ze stacji są przez ów pociąg pomijane, a dodatkowe informacje o utrudnieniach podawane są przez megafon.
Rozkład, według którego kursuje objazdowy pociąg, jest ważny do 29 lutego. W tym okresie pomiędzy Tczewem a Trójmiastem ruch pociągów został znacznie ograniczony. Spółka SKM Trójmiasto uruchamia na tym odcinku tylko cztery pary pociągów. Dodatkowo na trasę wyruszyły autobusy zastępcze SKM zapewniające dojazd z Gdańska do Pruszcza, a bilety okresowe SKM są honorowane w wybranych pociągach PR. Kursów samorządowego przewoźnika jest mniej niż zakłada roczny rozkład jazdy, ale niektóre zestawiane są w składy nawet trzech jednostek serii EN57.