Wymagane jest maksimum swobody, komfortu i bezpieczeństwa. W wyniku tego ciągle zmniejsza się przestrzeń do montażu systemu hamulcowego. Knorr-Bremse stawia czoła tym wyzwaniom, konstruując ekstremalnie zwarte, lekkie systemy hydrauliczne łączące bezpieczeństwo, elastyczność i szybkość działania z wysoką wydajnością. Oferowane przez Knorr-Bremse urządzenia w istotny sposób przyczyniły się do rozwoju nowych generacji pojazdów, takich jak np. tramwaje niskopodłogowe. Wysoki poziom inwestycji w badania i rozwój zapewnia, że systemy oferowane przez Knorr-Bremse pozostają najnowocześniejsze na świecie.
Pierwszy sukces Knorr-Bremse na rynku tramwajowym miał miejsce w 2009 roku, kiedy to firma wybrana została na głównego dostawcę układów hamulcowych platformy Swing dla Warszawy. Lepszego początku nie można było sobie wyobrazić, albowiem był to największy w historii przetarg Tramwajów Warszawskich, w ramach którego miało być dostarczonych 186 nowych pojazdów. Projekt stanowił nie lada wyzwanie – nie tylko dla producenta pojazdu, ale również dla poddostawców. Producent pojazdu potrzebował solidnego i sprawdzonego dostawcy układów hamulcowych. Wieloletnie doświadczenie inżynierów oraz wysoka jakość oferowanych produktów pozwoliły na zbudowanie niezawodnej platformy. Dobra współpraca z bydgoską Pesą szybko zaowocowała kolejnymi zamówieniami. Niebawem w ślad za Warszawą ruszyły kolejne miasta – Gdańsk, Segedyn, Szczecin, Bydgoszcz, Kluż-Napoka, Szczecin, Sofia, Toruń, Łódź. Platforma Swing szybko stała się hitem sprzedaży. Aby sprostać wymaganiom kolejnych przetargów, wspólnie z Pesą Bydgoszcz rozwijane były kolejne platformy, tj. Twist, Fokstrot, Jazz. Dziś jest to już ponad 600 kompletów hamulcowych z powodzeniem dostarczonych w latach 2009-2018. Portfolio grupy Knorr-Bremse na stałe uzupełniają systemy piaskowania, systemy drzwiowe – IFE, napędy i systemy klimatyzacji – Kiepe Electric, oraz dobrze znany dostawca rozwiązań w zakresie automatyki pojazdów szynowych – Selectron. Część z wymienionych systemów jest obecna w eksploatowanych tramwajach zapewniając komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
Początek roku 2017 to rozwinięcie współpracy z firmą Stadler Polska. Przetarg na 30 dwuczłonowych tramwajów z opcją kolejnych 10 został rozstrzygnięty na korzyść naszego klienta. W zakresie dostaw Knorr-Bremse znalazł się układ hamulcowy, system piaskowania i system sterowania pojazdem oferowany przez Selecton. Projekt będący rozwinięciem rodziny TANGO, był niezwykle wymagający pod kątem spełnienia norm czeskich oraz terminów dostaw. Obecnie przeprowadzane są próby dynamiczne wymagane do uzyskania homologacji, po których już wkrótce pierwsi pasażerowie będą mogli cieszyć się jazdą.
Wartość inwestycji w nowy tabor szynowy na najbliższe lata jest imponująca. Knorr-Bremse z wielkimi nadziejami patrzy w przyszłość polskiego rynku lekkich pojazdów szynowych. Nowa perspektywa unijna zapowiada się obiecująco nie tylko dla producentów taboru szynowego, ale również dla wszystkich poddostawców. Jesteśmy gotowi na kolejne przetargi, oferując multisystemowe rozwiązania, które pozwalają na obniżenie kosztów. Sprawiamy, że nasi klienci mogą być bardziej konkurencyjni wciąż oferując wysoką jakość produktów.