Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pasażerowie poczekają na tunele na linii 447 kolejne kilka miesięcy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pasażerowie poczekają na tunele na linii 447 kolejne kilka miesięcy
fot. MS, Rynek Kolejowy
Wykonawca udostępnił pasażerom niegotowe tunele pod torami na linii kolejowej 447 Warszawa-Grodzisk, ale na zakończenie prac trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy. PLK nie informuje, czy wyciągnie konsekwencje wobec wykonawcy.

PKP PLK podpisała w kwietniu 2017 roku umowę na modernizację linii kolejowej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Prace miały się zakończyć jeszcze w 2018 roku i początkowo informowano o dobrym tempie prac. Najpierw jednak wydłużyło się dwutorowe zamknięcie linii, potem otwarto ją bez pełnych parametrów a pasażerowie brnęli w błocie na przystanki

Mimo tego, że teoretycznie termin realizacji kontraktu już minął, wciąż niegotowe są przejścia podziemne pod torami. Nie udało się spełnić kolejnej obietnicy o otwarciu ich na koniec I kwartału – zostały jedynie "udostępnione". Czytelnicy skarżą się na wolne tempo prac przy budowie tunelu samochodowego na ul. Działkowej. "Jeden robi, dwóch patrzy, czwarty poszedł na zakupy. Praca do 15 i koniec robót. Kolejne przesunięcia terminów." – pisze Czytelnik. Pasażerowie narzekają też na przejście naziemne przez tory, które zamykane jest w całości przy przejeździe jakiegokolwiek pociągu, co wydłuża czas oczekiwania; część zniecierpliwionych pasażerów omija zabezpieczenia.

Przejście dopiero w III kwartale

Karol Jakubowski z PKP PLK informuje, że w przejściu podziemnym w Pruszkowie cały czas kontynuowane są prace wykończeniowe i te związane z montażem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu. – Wykonawca, po uzgodnieniach dokumentacji projektowej z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, będzie musiał jeszcze odbudować zadaszenie klatki od ulicy Sienkiewicza. Liczymy, że zakończenie wszystkich prac i oddanie przejścia do użytku nastąpi w III kwartale tego roku –podaje.

Jakubowski zaznacza, że na tymczasowym przejściu rogatki opuszczane są najpóźniej jak to możliwe przed wjechaniem pociągu na stację. – Rogatki nie powodują niebezpiecznej sytuacji. To osoby przechodzące pod nimi narażają się na niebezpieczeństwo. Przypominamy, że w przypadku kiedy rogatki są opuszczone, pod żadnym pozorem nie wolno pod nimi przechodzić – zaznacza.

Tunel na koniec roku

Jak informuje przedstawiciel PKP PLK, obecnie w tunelu drogowym w Pruszkowie wykonywana jest płyta denna oraz izolacja. – Wykonawca przygotowuje się do budowy nawierzchni i dojazdów – podaje Jakubowski. Zakończenie prac zaplanowano dopiero na IV kwartał.

Jak już informowaliśmy, wykonawca udostępnił pasażerom przejścia podziemne na przystankach Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów i Brwinów. Wciąć są to jednak obiekty nieodebrane – np. w Piastowie po otwarciu przejścia nie było nawet poręczy, co mogło stwarzać zagrożenie dla pasażerów, szczególnie zimą. Spytaliśmy PLK, w jakim trybie otwarto przejścia. Otrzymaliśmy odpowiedź, że są to tymczasowe przejścia przez teren budowy.

Co z karami umownymi? 

PLK unika odpowiedzi na pytanie o ewentualne kary umowne dla wykonawcy. – Przypomnę, że zmiany w terminach były spowodowane niezidentyfikowanymi kolizjami z sieciami, które nie były ujęte w projektach – było ich ponad 100. Wykonawca musiał także zmienić plany ze względu na rozbiórkę wiaty do tunelu oraz klatek schodowych w części przejścia w Pruszkowie. Konieczne były zgody konserwatora zabytków i pozwolenia na rozbiórkę. Dodatkowych prace wymagała zabytkowa tablica z rozkładem na stacji Warszawa Włochy – wylicza Karol Jakubowski.

– Po zakończeniu projektu zostanie on rozliczony zgodnie z zapisami umowy – stwierdza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5