Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pasażerowie, którzy kupują bilet PKP IC przez Internet są dyskryminowani?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pasażerowie, którzy kupują bilet PKP IC przez Internet są dyskryminowani?
- Kiedy kupuję bilet w kasie, mogę go zwrócić w przypadku niewykorzystania lub zachować bilet i dokupić miejscówkę na następny pociąg. W przypadku zakupu biletu przez internet takie prawo mi nie przysługuje. To niezgodna z prawem dyskryminacja pasażerów ze względu na sposób zakupu usługi. Wiem, że nie tylko mi zdarzył się taki przypadek - skarży się "Gazecie Wyborczej" pasażerka.

Pasażerka wysłała reklamację do PKP Intercity. I otrzymała taką odpowiedź: „W odpowiedzi na wniosek uprzejmie informujemy, iż nie ma podstaw do zgodnego z Pani oczekiwaniami rozpatrzenia wniosku dotyczącego bil nr ***. Jednocześnie wyjaśniamy, iż zgodnie z obowiązującym Regulaminem internetowej sprzedaży biletów zwrot należności przysługuje w przypadku rezygnacji z biletu w systemie. W razie odstąpienia od umowy przewozu (rezygnacji z podróży) należy w systemie dokonać rezygnacji, korzystając z przycisku "Rezygnuj" nie później niż 15 min przed odjazdem pociągu.”

Podróżni, którzy spóźnią się na pociąg mogą więc mieć poważne problemy z odzyskaniem pieniędzy za bilet. Zgodnie z regulaminem sprzedaży biletów ostatni moment na zwrot biletu upływa 15 minut przed odjazdem pociągu.  Bilet kupiony w kasie można natomiast zwrócić bez problemów.

Zwrot pieniędzy za bilet kupiony przez internet nie następuje automatycznie, a jedynie na wniosek zainteresowanego. - Wystarczy, że zalogujemy się do systemu i skorzystamy z zakładki "Moje bilety"/"Opłacone". Po odszukaniu biletu, z którego pasażer chce zrezygnować, należy skorzystać z przycisku "Rezygnuj" i nie później niż w ciągu 1 godziny dokonać zakupu nowego biletu. Tak jak w przypadku biletu kupionego w kasie o zwrot należności za niewykorzystany bilet należy wystąpić z wnioskiem – informuje „Gazetę Wyborczą” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC.  Przewoźnik ma 30 dni na odpowiedź.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5