Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mj, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?
Pola Elizejskie – wizytówka Paryża. Czym jest w istocie? To komunikacyjny ściek bez tramwajów, z autobusami stojącymi w korkach i setkami samochodów. To też problem wielu głównych ulic stolicy Francji.

Wydajny, szybki i atrakcyjny dla pasażerów transport publiczny w centrum został schowany pod ziemię – są tam poprowadzone linie metra i RER (Szybkiej Kolei Miejskiej). Na obrzeżach dopiero wynurza się na ulice i w przypadku tramwajów są to linie wyłącznie obwodowe, ale za to mające bezwzględny priorytet przejazdu przez skrzyżowania.

Takie rozwiązanie nie jest atrakcyjne dla zwiedzających – jadąc metrem nie widzą, pod jakimi ulicami się poruszają, a siedząc w autokarze tkwią w korku. Po powrocie do rodzinnych miejscowości odtwarzają to, co zapamiętali z wizyty na Zachodzie.

Dobrym przykładem może być Władywostok. Tramwaje i trolejbusy w śródmieściu pełniły tam rolę metra – zastąpiono je autobusami. Transport elektryczny pozostał tylko w dalszych rejonach miasta na liniach obwodowych. Model paryski, jednak nie najlepiej odtworzony.

Okazuje się zatem, że Zachód może dawać złe wzorce kształtowania komunikacji miejskiej, a bezrefleksyjnie przenoszone koncepcje z Europy na grunt wschodni – pogarszać jakość transportu.

Więcej na portalu Transport Publiczny

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łodzianie chcą powrotu do reformy komunikacji z 2001 r.

Zintegrowany transport

Łodzianie chcą powrotu do reformy komunikacji z 2001 r.

Transport Publiczny 30 kwietnia 2014

Protransportowi warszawiacy, czyli co wynika z barometru

Zintegrowany transport

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Śšwiat

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Transport Publiczny 18 czerwca 2014

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Zintegrowany transport

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

Śšwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Zobacz również:

Łodzianie chcą powrotu do reformy komunikacji z 2001 r.

Zintegrowany transport

Łodzianie chcą powrotu do reformy komunikacji z 2001 r.

Transport Publiczny 30 kwietnia 2014

Protransportowi warszawiacy, czyli co wynika z barometru

Zintegrowany transport

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Śšwiat

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Transport Publiczny 18 czerwca 2014

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Zintegrowany transport

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

Śšwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5