214 mln euro - tyle pieniędzy zostało przyznanych na rozbudowę paryskiej linii tramwajowej T4, która docelowo ma sięgać podparyskich miejscowości Clichy-sous-Bois oraz Montfermeil. Pieniądze na realizację inwestycji wyłoży m. in. podparyski departament Sekwana-Saint-Denis.
Projekt zakłada budowę torów połączonych z linią Aulnay-sous-Bois – Bondy. Budowa rozpocznie się na wysokości przystanku Gargan. Do budowany fragment linii będzie miał 11 przystanków, w tym węzeł przesiadkowy na przystanku Clichy-Montfermeil, który w przyszłości połączy linię tramwajową z siecią paryskiego metra. Zakładane prognozy jeśli chodzi o przewozy pasażerów szacują, że każdego dnia z linii będzie korzystać około 37 tysięcy osób, z czego około 30 procent będzie stanowić podróżnych, którzy do tramwaju dostali się za pomocą metra.
Prace budowlane przy budowie przedłużenia linii tramwajowej nr 4 mają rozpocząć się w polowie przyszłego roku. Pierwsze tramwaje pojadą po nowych torach nie wcześniej jak na koniec roku 2017.
Pieniądze na budowę linii będą pochodziły głównie ze środków rządowych, a pieniądze na zakup taboru do przewozu pasażerów mają znaleźć się w budżecie organizatora transportu regionu Ile-de-France (STIF).
Przypomnijmy, że w grudniu 2012 roku do użytku oddano również nowy odcinek linii tramwajowej T3. Nowy odcinek ma 14,5 km długości i biegnie w rejonie wschodniej granicy administracyjnej Paryża z Porte d'Ivry do Porte de Vincennes, Porte de la Vilette oraz Porte de la Chapelle. Odcinek linii T3 wybudowano za 652 mln euro.