Jak informuje Parowozownia Wolsztyn, wraz z nowym rozkładem jazdy, który wszedł w życie 3 września, lokomotywy parowe w dni robocze i soboty prowadzą pociągi osobowe Kolei Wielkopolskich. Na dni robocze zaplanowano dwie pary w relacji Wolsztyn – Leszno, natomiast w soboty pojedzie jedna para Wolsztyn – Grodzisk Wielkopolski – Poznań.
– Najwcześniejszy możliwy termin powrotu rozkładowych pociągów parowych to 3 września. Tego właśnie dnia na szlak może wyjechać Pt47-65, której remont jest najbardziej zaawansowany –
mówił w lipcu w rozmowie z “Rynkiem Kolejowym” dyrektor wolsztyńskiej parowozowni Waldemar Ligma. Tak też się stało. Lokomotywa parowa ponownie będzie prowadzić w rozkładowym ruchu pasażerskim pociągi Kolei Wielkopolskich, co z pewnością ucieszy miłośników kolei, a być może także mieszkańców i władze Wolsztyna, którzy będą mogli liczyć na powrót turystów, nie tylko z Polski.
Pociągi prowadzone lokomotywą parową Pt47-65 będą kursowały w dni robocze między Wolsztynem a Lesznem. To urokliwa trasa w południowo-zachodniej części Wielkopolski, przebiegająca przez Przemęcki Park Krajobrazowy, przyciągający turystów licznymi jeziorami Pojezierza Sławskiego. Wśród nich szczególną popularnością cieszy się Jezioro Dominickie, na które można dojść z przystanku kolejowego w zaledwie kilka minut. Innym ciekawym miejscem na rzeczonej trasie są Włoszakowice, w których znajduje się pałac.
Od poniedziałku do piątku Leszno, w soboty Poznań
Od poniedziałku do piątku pociągi z trakcją parową wyruszą z Wolsztyna o 6:07, by dotrzeć do Leszna o 7:21. Po niespełna 30-minutowym postoju ruszą w drogę powrotną o 7:50, docierając do Wolsztyna o 9:13. W przypadku drugiej pary odjazd z Wolsztyna zaplanowano na 11:43, by dotrzeć do Leszna na 12:53. Pociąg odjedzie z powrotem o 13:44, docierając do Wolsztyna na 15:07. Z kolei w soboty trakcją parową obsługiwana jest jedna para połączeń z Wolsztyna do Poznania. Pociągi do stolicy Wielkopolski wyruszą o 12:40, by przyjechać o godzinie 14:43. Do Wolsztyna pociąg powrotny z Poznania rusza o 16:24, docierając do stacji docelowej o 18:59.
Na wypadek awarii parowozu lokomotywą rezerwową ma być SM42. Parowozownia Wolsztyn realizuje jednak naprawę P5 lokomotywy Ol49-59, a także przymierza się do jej podjęcia w przypadku kolejnego egzemplarza, czyli Ol49-69. W planach jest także naprawa nieużywanego od 2001 roku parowozu TKi3-87. Trwa także
akcja zbierania funduszy na remont niesprawnego od 2010 roku Tr5-65.