Jedna z trzech czynnych wolsztyńskich lokomotyw parowych trafi niebawem do remontu. Wartą ponad 2,3 mln zł naprawę wykona ZUT Wągrowiec. Firma ta jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na remont.
Parowozownia Wolsztyn rozpisała przetarg na remont parowozu Ol49-59. Jedyną ofertę w postępowaniu złożył Zakład Utrzymania Taboru z Wągrowca. Firma oczekuje zapłaty w wysokości 2 336 864,70 zł. Informację jako pierwszy podał były prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.
Poprzednio przez szereg lat wolsztyńskie parowozy były naprawiane w pilskich zakładach Interlok. Firma ta została jednak postawiona w stan upadłości i zaprzestała świadczenia usług. Na placu boju pozostał więc ZUT Wąrgowiec. Nie jest to jednak jego pierwszy kontrakt dla Parowozowni Wolsztyn. Wiosną 2019 r. przeprowadzono tam
rewizję składu przedwojennych wagonów dwuosiowych.
Przez pewien czas, z powodu braku firm mających uprawnienia do remontowania parowozów, Parowozownia wykonywała utrzymaniowe systemem gospodarczym we własnym zakresie. – Wykonuje to cenny zespół pracowników utrzymania i zespół drużyn trakcyjnych. Są to zespoły niepowtarzalne i godne podziwu –
mówił w czerwcu ubiegłego roku dyrektor parowozowni Wojciech Marszałkiewicz.
Ol49-59 jest jednym z trzech czynnych obecnie parowozów w Wolsztynie. Maszynę wyprodukowano w chrzanowskim Fabloku w roku 1953. W listopadzie ubiegłego roku została odstawiona do naprawy poziomu P4.