Ministerstwo Skarbu Pańswa rezygnuje z konsolidacji kolejowych przewozów towarowych pod egidą ARP. Przewoźnik miał stanowić konkurencję dla PKP Cargo, ale koncepcja wywołała duży opór.
Przed miesiącem wyszło na jaw, że Agencja Rozwoju Przemysłu przygotowuje plan konsolidacji państwowych przewoźników towarowych spoza Grupy PKP Cargo. W wariancie maksymalnym, pod egidą ARP miało dojść do konsolidacji 6 spółek córek podmiotów Skarbu Państwa: Lotos Kolej, Orlen KolTrans, Pol-Miedź-Trans, Koltar (Grupa Azoty), Euronaft Trzebinia i Jastrzębska Spółka Kolejowa.
Negatywnie wypowiedzieli się o konsolidacji (nieoficjalnie) przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Cargo. Również kolejowe związki zawodowe wyraziły bardzo poważne zaniepokojenie. Jak się okazuje, przekonało to Ministerstwo Skarbu Państwa.
– Po wstępnej analizie MSP podjęło decyzję o wstrzymaniu dalszych prac mających na celu realizację koncepcji konsolidacji kolejowych przewozów towarowych. Działania MSP będą się koncentrowały na budowie i wzroście wartości aktywów kolejowych znajdujących się w podmiotach z udziałem Skarbu Państwa – poinformował „Rynek Kolejowy" Wydział Prasowy ministerstwa.
