Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ozorków Nowe Miasto – nowy przystanek dla aglomeracji łódzkiej gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
30-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ozorków Nowe Miasto – nowy przystanek dla aglomeracji łódzkiej gotowy
Od 2 września mieszkańcy Ozorkowa skorzystają z nowego przystanku kolejowego – Ozorków Nowe Miasto. Gotowe są również dwa wyremontowane perony na stacji Chociszew.

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą programy inwestycyjne o łącznej wartości ponad 60 mln złotych, dzięki którym mieszkańcy województwa łódzkiego skorzystają z 27 nowych i zmodernizowanych peronów pozwalających na stworzenie systemu kolei aglomeracyjnej. Wraz z inwestycjami w infrastrukturę kolejową samorząd województwa łódzkiego kupuje nowoczesne pociągi, którymi będą podróżowali mieszkańcy województwa łódzkiego.

Pasażerowie z województwa łódzkiego korzystają już z 18 nowych i zmodernizowanych peronów, przy których zatrzymują się pociągi regionalne. W ramach realizowanego projektu do końca 2013 roku pasażerowie będą korzystali z łącznie 8 nowych i 9 zmodernizowanych przystanków i stacji.

Inwestycja obejmująca odcinki czterech linii kolejowych – z Łodzi do Łowicza i Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i Łódź Widzew zakończy się w tym roku. Projekt pozwolił również na podwyższenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów z drogami. Na 9 przejazdach działają już urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej m.in. w Łodzi przy ul. Okulickiego, w Jedliczach przy drodze prowadzącej do Grotnik, w Smardzewie, Strykowie oraz Głownie.

Wartość projektu przekracza 42 mln zł    netto. Dotacje unijne przyznane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego pokryją 85 proc. kosztów (36 mln zł netto). Kolejne 6,4 mln pochodzi od podmiotów współrealizujących inwestycję: PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SA., miasta Łódź oraz gminy Zgierz. Inwestycja uzupełni pozostałe projekty kolejowe realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe na terenie aglomeracji łódzkiej.

Pierwszym zadaniem, które pozwoliło na usprawnienie dojazdów koleją do Łodzi była modernizacja trasy z Łodzi do Łowicza. Odcinek między Zgierzem, a Łowiczem  został zmodernizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe w 2011 roku. Prace za ponad 65 milionów złotych umożliwiły wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na trasie liczącej 47 kilometrów. Zakres prac budowlanych objął m.in. kompleksową wymianę nawierzchni torowej oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Wykonanie tych robót pozwoliło na przywrócenie na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości 90 km/h.

Rozszerzeniem budowy ŁKA jest rewitalizacja linii kolejowej Łódź Widzew – Zgierz. Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Trwają prace torowe. We wrześniu rozpocznie się remont wiaduktu kolejowego nad ul. Telefoniczną w Łodzi.  Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h. Podróżni będą mogli ponownie korzystać z trzech przebudowanych przystanków:  Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek – od wielu lat wyłączonych z eksploatacji.

Przystanek Łódź Radogoszcz, z nową nazwą – Łódź Marysin – zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów. Istotną częścią inwestycji jest przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich – w ciągu ulicy Edwarda – zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizację świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty. Realizacja robót została zaplanowana na lata 2013 – 2014. Wartość projektu wynosi ponad 23 mln zł brutto (18 mln 808 tys. PLN netto); kwota dofinansowania: 15 mln 448 tys.  zł.

W październiku pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch kolejnych przystanków:  Zgierz Jaracza i Łódź Pabianicka. Natomiast w grudniu, po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów oddane do użytku będą dwa ostatnie nowe przystanki: Łódź Radogoszcz Zachód i Łódź Dąbrowa.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: W tym roku prace utrzymaniowe zlecimy na rynku. W tym linię do Kcyni

Infrastruktura

PLK: W tym roku prace utrzymaniowe zlecimy na rynku. W tym linię do Kcyni

inf. pras. oprac. JR 24 lutego 2025

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK: W tym roku prace utrzymaniowe zlecimy na rynku. W tym linię do Kcyni

Infrastruktura

PLK: W tym roku prace utrzymaniowe zlecimy na rynku. W tym linię do Kcyni

inf. pras. oprac. JR 24 lutego 2025

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5