Budowa linii tramwajowej na Piecki-Migowo (Morenę) ma zakończyć się do września 2015 roku. Planowany koszt inwestycji to 150 mln złotych. Otwarto już oferty w przetargu, okazało się, że są niższe, więc miasto może zaoszczędzić do 30 mln złotych – informuje „Dziennik Bałtycki”.
Jak podaje „Dziennik Bałtycki”, do przetargu stanęło osiem firm. Miasto chce przeznaczyć na budowę linii tramwajowej na Morenę 150 mln złotych. Najniższa z ofert to 116,3 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm MTM Gdynia i Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego "Rajbud" z Tczewa.
- W tym momencie oferty analizuje komisja przetargowa. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nie będzie odwołań, a kontrola Urzędu Zamówień Publicznych nie wniesie zastrzeżeń do wyników, umowę powinniśmy podpisać na początku listopada –informuje „Dziennik Bałtycki” Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Wykonawca zajmie się nie tylko torowiskiem. Przebudowy wymagały będą ulice i skrzyżowania. Wzdłuż linii powstaną ścieżki rowerowe, oświetlenie, a pętla Siedlce stanie się węzłem integracyjnym z prawdziwego zdarzenia z parkingiem, przejściami dla pieszych i pasem autobusowo-tramwajowym – dodaje.
Linia tramwajowa łącząca pętlę Siedlce ze stacją PKM Brętowo z odnogą w ulicą Bulońską ma mieć 3,3 km. Przystanek kolejowy i tramwajowy będą znajdowały się równolegle do siebie na tej samej płaszczyźnie.
Wstępny projekt zakłada przedłużenie odnogi od ul. Bulońskiej w kierunku ul. Myśliwskiej. Miasto planuje zakup pięciu nowych tramwajów dwukierunkowych za około 60 mln zł.
Trasa na Morenę będzie kończyć się tzw. torami odstawczymi. Dzięki temu, tramwaje dwukierunkowe nie będą musiały zawracać, aby wyruszyć w drogę powrotną. Zostaną one wybudowane przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i na ulicy Myśliwskiej. Dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Rakoczego i Bulońskiej powstanie trójkąt torowy, który umożliwi tramwajom zawracanie.
Więcej