Pierwsze pociągi pojechały nowym mostem nad Wieprzem koło Dęblina. To kolejny etap modernizacji linii Lublin – Warszawa. Obecnie jeden 170-metrowy most zapewnia już sprawny przejazd ciężkich składów towarowych do Zakładów Azotowych w Puławach –informuje PKP PLK.
Budowa mostów nad Wieprzem to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin. Pociągi towarowe koło Dęblina korzystają już z jednego z dwóch zaplanowanych mostów.
W maju ponad 1000-tonowy, stalowy obiekt zmontowany na brzegu, przesunięto za pomocą siłowników na przygotowane wcześniej filary. Przeprawa o długości 170 m i szerokości 22 m jest osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. Na niej ułożono i przygotowano do jazdy tor i sieć trakcyjną. Obok pierwszego mostu do końca roku powstanie podobny.
Nowy most już umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Obecnie jadą tędy pociągi m.in. z wagonami-cysternami obsługującymi Zakłady Azotowe w Puławach. (
Przejazd pierwszego pociągu tutaj).
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu koleją między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 90 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Będzie drugi tor między Otwockiem a Pilawą. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej – informuje PLK.
W ramach inwestycji wymienione zostaną też 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe wiadukty kolejowe (tunele drogowe) całkowicie wyeliminują problemy z przejazdem przez tor.