Od 15 grudnia pasażerom zostaną udostępnione dwa nowe przystanki: Jelenia Góra Zabobrze – położony w sąsiedztwie ulic Grunwaldzkiej i Paderewskiego oraz Jelenia Góra Przemysłowa, w rejonie ulic Spółdzielczej i Miarki.
Jak informuje PLK, nowy przystanek Jelenia Góra Zabobrze będzie posiadał dwa perony jednokrawędziowe. Na Jeleniej Górze Przemysłowej dostęp do pociągu będzie z jednego peronu jednokrawędziowego. Platformy mają długość 150 m i wysokość 76 cm. Zakres wykonanych prac objął nie tylko perony. Przebudowane zostały tory w rejonie nowych przystanków, zamontowano 3 nowe rozjazdy i przebudowano sieć trakcyjną. Pół roku wcześniej
otwarto przebudowane przystanki Jelenia Góra Sobieszów i Jeleniej Góra Cieplice.
Inwestor informuje, że gotowe są już ławki i wiaty oraz nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach zamontowano ekonomiczne, energooszczędne oświetlenie ledowe, którego natężenie jest automatycznie regulowane w zależności od światła dziennego. Dojścia do pociągów mają być przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Między peronami przejdziemy w poziomie torów – dla bezpieczeństwa podróżnych są urządzenia rogatkowe i monitoring – zapewnia PLK.
Jak zapowiada PLK, od 15 grudnia na nowych przystankach zatrzymają się pociągi (KD i PR). Liczba pociągów w ciągu doby: Jelenia Góra Zabobrze 33 (weekendy 36); z tego 19 (22) do Szklarskiej Poręby; 14 do Lubań Śl.; Jelenia Góra Przemysłowa 12 (w weekendy 11).
Zadanie pn. „Budowa przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra nr 274 i 311/ Kolei Aglomeracyjnej” realizowane jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego województwa dolnośląskiego 2014–2020. Całkowita wartość projektu wynosi 22,87 mln zł, w tym dofinansowanie z UE 15,77 mln zł. Warto zauważyć, że otwarcie przystanków w grudniu 2019 roku jest
zgodne z pierwotnymi zapowiedziami.