Na dworcu w Ostrowie Wielkopolskim od dłuższego czasu wyświetlacze pracują w „trybie testowym”. Taka sytuacja potrwa do integracji systemów zarządzanych przez Polskie Koleje Państwowe S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obecnie prowadzone są rozmowy między spółkami oraz dostawcami oprogramowania.
Do „Rynku Kolejowego” dotarł sygnał od czytelnika dotyczący pracy wyświetlaczy na dworcu w Ostrowie Wielkopolskim. Wskazał, że pod zamontowanymi przed około dwoma laty urządzeniami informacji pasażerskiej wyświetlany jest komunikat o eksploatacji testowej i zwracaniu uwagi na zapowiedzi głosowe. Nasz czytelnik zastanawia się, jak długo mogą trwać „testy urządzeń” i kiedy pasażerowie informacje tam wyświetlane będą mogli traktować jako pewne.
Niezintegrowany SDIP
Za urządzenia informacji pasażerskiej zamontowane na ostrowskim dworcu odpowiada PKP S.A. – System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na dworcu w Ostrowie Wielkopolskim został zainstalowany w ramach inwestycji PKP S.A. obejmującej instalację wyświetlaczy z informacjami o rozkładzie jazdy na 65 dworcach kolejowych w całym kraju. Inwestycja nie została jeszcze zakończona. Obecnie trwają prace nad integracją systemów dworcowych z systemami informacji pasażerskiej PKP Polskich Linii Kolejowych, które znajdują się m.in. na peronach. Z uwagi na fakt, że do czasu zrealizowania integracji systemów SDIP, na dworcu mogą nie wyświetlać się informacje o odchyleniach od rozkładu jazdy (opóźnienia, zmiany peronów itp.), stąd też wyświetlany jest komunikat o eksploatacji testowej i zwracaniu uwagi na zapowiedzi głosowe – wyjaśnia portalowi „Rynek Kolejowy” Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskie Koleje Państwowe S.A.
Rozmowy trwają…
Jak zapewnia Michał Stilger, trwają rozmowy z PKP PLK oraz dostawcami oprogramowania, które mają na celu integracje systemów. – Docelowo planujemy połączenie wszystkich naszych tablic z systemami PKP PLK, za pośrednictwem których przekazywane są informacje na peronach czy przejściach podziemnych – kończy rzecznik prasowy PKP S.A.
W udzielonej informacji „Rynkowi Kolejowemu” nie pojawił się termin, kiedy prace na integracją systemu powinny się zakończyć. Ponad pół roku temu informowaliśmy, że prawidłowa praca wyświetlaczy zamontowanych na wielu dworcach nastąpi po podłączeniu ich do Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej PKP PLK. Zanim to nastąpi funkcjonują rozwiązania tymczasowe, zależne od uwarunkowań lokalnych. Więcej informacji na ten temat można znaleźć
tutaj.