Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
10-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?
fot. Roman CzubińskiObecna stacja Ostrołęka
PKP PLK przedstawiły plan poprawy obsługi kolejowej Ostrołęki. Jego główny element to nowa stacja w pobliżu linii 35 z łącznicami wyprowadzającymi ruch na Tłuszcz i w kierunku obecnej stacji. Wstępny odzew ze strony mieszkańców i samorządu był bardzo pozytywny – informuje portal Moja Ostrołęka.

Obecny na spotkaniu pełnomocnik zarządu PKP PLK Paweł Pleśniar poinformował ostrołęczan o nowym pomyśle przybliżenia dworca do centrum ich miasta. Koncepcja różni się znacznie od tej poddanej konsultacjom społecznym w roku 2020. Zamiast – jak proponowano wówczas – w pasie między historycznym śródmieściem a Osiedlem Stacja, nowy dworzec miałby zostać wybudowany po południowo-zachodniej stronie miasta w rejonie ul. Modrzejewskiej. Łącznice doprowadzające do stacji ruch z linii 35 tworzą na mapach kształt pętli, wewnątrz której znajduje się obecna oczyszczalnia ścieków.



Dworzec bliżej centrum? To możliwe

Korzyścią byłoby skrócenie odległości między Starym Miastem a dworcem – zarówno w porównaniu ze stanem obecnym, jak i ze wspomnianą koncepcją z 2020 r. – oraz przybliżenie do innych dużych osiedli (Sienkiewicza, Łęczysk). W razie realizacji tej wizji konieczna byłaby budowa łącznicy między liniami 29 i 35, by pociągi z kierunku Tłuszcza i Warszawy mogły wjeżdżać na stację bez zmiany kierunku jazdy.

Pewne pozostaje, że ewentualna budowa nowej stacji to odległa perspektywa. Studium wykonalności ma być – według planów zarządcy infrastruktury – gotowe dopiero za trzy lata. Do rozwiązania pozostałby też problem koordynacji z planowaną przez miasto budową w pobliżu obwodnicy.

Łomża: Przy okazji przyspieszą pociągi do Tłuszcza

Wiceminister mówił także o wchodzącej w skład programu Kolej Plus rewitalizacji linii 49 Łomża – Śniadowo i 36 między Śniadowem a Łapami. Według zapowiedzi Malepszaka jednocześnie z nią (w latach 2025-2026) mają zostać wykonane prace poprawiające stan torów na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka. W efekcie prędkość maksymalna pociągów ma zostać podwyższona do 120 km/h z niewielkimi ograniczeniami miejscowymi.

Linia łomżyńska zostanie poddana niewielkim korektom przebiegu. W samej Łomży ma zostać wybudowana nowa stacja, a w Śniadowie – odbudowana łącznica pozwalająca na zjazd z linii 49 w kierunku Białegostoku bez zmiany czoła. Całość ma zostać oddana do użytku najpóźniej w czerwcu 2027 r. – dwa lata przed zakończeniem całego programu Kolej Plus. Malepszak zasugerował też, że – po pozyskaniu hybrydowych zespołów trakcyjnych (linia do Łomży ma pozostać niezelektryfikowana) – trasę, oprócz przewoźników regionalnych, mogłyby obsługiwać PKP Intercity.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolej lotniskami stoi

Pasażer

Kolej lotniskami stoi

Paweł Rydzyński 29 grudnia 2024

CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce

Infrastruktura

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Kolej lotniskami stoi

Pasażer

Kolej lotniskami stoi

Paweł Rydzyński 29 grudnia 2024

CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce

Infrastruktura

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5