Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?
fot. Roman CzubińskiObecna stacja Ostrołęka
PKP PLK przedstawiły plan poprawy obsługi kolejowej Ostrołęki. Jego główny element to nowa stacja w pobliżu linii 35 z łącznicami wyprowadzającymi ruch na Tłuszcz i w kierunku obecnej stacji. Wstępny odzew ze strony mieszkańców i samorządu był bardzo pozytywny – informuje portal Moja Ostrołęka.

Obecny na spotkaniu pełnomocnik zarządu PKP PLK Paweł Pleśniar poinformował ostrołęczan o nowym pomyśle przybliżenia dworca do centrum ich miasta. Koncepcja różni się znacznie od tej poddanej konsultacjom społecznym w roku 2020. Zamiast – jak proponowano wówczas – w pasie między historycznym śródmieściem a Osiedlem Stacja, nowy dworzec miałby zostać wybudowany po południowo-zachodniej stronie miasta w rejonie ul. Modrzejewskiej. Łącznice doprowadzające do stacji ruch z linii 35 tworzą na mapach kształt pętli, wewnątrz której znajduje się obecna oczyszczalnia ścieków.



Dworzec bliżej centrum? To możliwe

Korzyścią byłoby skrócenie odległości między Starym Miastem a dworcem – zarówno w porównaniu ze stanem obecnym, jak i ze wspomnianą koncepcją z 2020 r. – oraz przybliżenie do innych dużych osiedli (Sienkiewicza, Łęczysk). W razie realizacji tej wizji konieczna byłaby budowa łącznicy między liniami 29 i 35, by pociągi z kierunku Tłuszcza i Warszawy mogły wjeżdżać na stację bez zmiany kierunku jazdy.

Pewne pozostaje, że ewentualna budowa nowej stacji to odległa perspektywa. Studium wykonalności ma być – według planów zarządcy infrastruktury – gotowe dopiero za trzy lata. Do rozwiązania pozostałby też problem koordynacji z planowaną przez miasto budową w pobliżu obwodnicy.

Łomża: Przy okazji przyspieszą pociągi do Tłuszcza

Wiceminister mówił także o wchodzącej w skład programu Kolej Plus rewitalizacji linii 49 Łomża – Śniadowo i 36 między Śniadowem a Łapami. Według zapowiedzi Malepszaka jednocześnie z nią (w latach 2025-2026) mają zostać wykonane prace poprawiające stan torów na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka. W efekcie prędkość maksymalna pociągów ma zostać podwyższona do 120 km/h z niewielkimi ograniczeniami miejscowymi.

Linia łomżyńska zostanie poddana niewielkim korektom przebiegu. W samej Łomży ma zostać wybudowana nowa stacja, a w Śniadowie – odbudowana łącznica pozwalająca na zjazd z linii 49 w kierunku Białegostoku bez zmiany czoła. Całość ma zostać oddana do użytku najpóźniej w czerwcu 2027 r. – dwa lata przed zakończeniem całego programu Kolej Plus. Malepszak zasugerował też, że – po pozyskaniu hybrydowych zespołów trakcyjnych (linia do Łomży ma pozostać niezelektryfikowana) – trasę, oprócz przewoźników regionalnych, mogłyby obsługiwać PKP Intercity.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Infrastruktura

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Roman Czubiński 09 października 2024

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Zobacz również:

Wiata na stacji Bytom niemal gotowa na pasażerów [film]

Infrastruktura

Wiata na stacji Bytom niemal gotowa na pasażerów [film]

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 10 października 2024

Głuchołazy. Linia do Czech lada moment będzie czynna. Co z pociągami?

Infrastruktura

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Infrastruktura

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Elżbieta Pałys 10 października 2024

Pozostałe z wątku:

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Infrastruktura

Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica

Roman Czubiński 09 października 2024

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Zobacz również:

Wiata na stacji Bytom niemal gotowa na pasażerów [film]

Infrastruktura

Wiata na stacji Bytom niemal gotowa na pasażerów [film]

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 10 października 2024

Głuchołazy. Linia do Czech lada moment będzie czynna. Co z pociągami?

Infrastruktura

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Infrastruktura

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Elżbieta Pałys 10 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5