Zainteresowanie pociągami KM na najnowszej trasie jest coraz wyższe. Przewoźnik wiąże to przede wszystkim z powstaniem możliwości kontynuowania podróży w kierunku Olsztyna. Aktualnie nie są też notowane problemy z dostępnością taboru, które przejściowo pogarszały atrakcyjność oferty.
W czerwcu 2023 r. Koleje Mazowieckie uruchomiły pierwsze po wieloletniej przerwie połączenia na linii nr 35 pomiędzy Ostrołęką a stacją Chorzele. Władze województwa mazowieckiego prognozowały wówczas, że proces budowania potoków podróżnych będzie długotrwały, bo z dala od wielkich miast popyt na transport jest znacząco niższy. Już po dwóch miesiącach samorząd informował jednak o dobrych wynikach frekwencji: w najpopularniejszych kursach zajętych było nawet 60 – 100 proc. miejsc siedzących, a czasami część pasażerów odbywała podróż na stojąco.
Nowe połączenie przesiadkowe przyniosło wzrost zainteresowania
Wówczas niewykorzystywany w ruchu pasażerskim pozostawał dalszy odcinek trasy biegnący ze stacji Chorzele na północ do Szczytna przez Wielbark. W grudniu zeszłego roku Polregio rozpoczęło jednak obsługę połączeń Chorzele – Szczytno – Olsztyn. W przypadku części pociągów KM z Ostrołęki zapewniona jest zatem możliwość przesiadki w kierunku stolicy województwa warmińsko-mazurskiego.
Wiemy już, że przełożyło się to na zainteresowanie ofertą mazowieckiego przewoźnika. – Obserwujemy zwiększenie liczby podróżnych na linii Ostrołęka – Chorzele. Jest to prawdopodobnie związane z uruchomieniem przez województwo warmińsko-mazurskie od grudnia 2023 r. połączeń Olsztyn – Chorzele – stwierdza Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich. Operator nie przedstawił nam bardziej szczegółowych danych dotyczących skali notowanego wzrostu.
Po okresie stabilizacji oferty czas na jej rozwój
Na początku roku w związku z trudną sytuacją taborową Koleje Mazowieckie odwoływały część kursów na tej trasie, wprowadzając w zamian autobusowe połączenia zastępcze. Teraz komunikacja autobusowa ma być uruchamiana już jedynie w sytuacjach awaryjnych. – Połączenia na linii Ostrołęka – Chorzele są obsługiwane autobusami szynowymi. Obecnie są to pojazdy VT – usłyszeliśmy. Na swojej najnowszej linii KM wykorzystują zatem starszy tabor sprowadzony kilkanaście lat temu jako używany z zagranicy.
Przypomnijmy, że KM zapowiedziały niedawno wydłużenie relacji części swoich kursów do Szczytna. Zagwarantowanie bezprzesiadkowych połączeń do tego miasta może przyczynić się do dalszej poprawy osiąganych wyników frekwencji. Oferta ma być jednak stosunkowo skromna, bo na wydłużonej trasie realizowane będą dwie pary połączeń na dobę.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.