Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra - informuje PKP PLK.
Jak informują PKP PLK, nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów - z ok.8,3 m. do ponad 11 m. Teraz przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów - podaje inwestor.
We wcześniejszej wersji tekstu informowaliśmy o opóźnieniu inwestycji. Zdaniem Porr, nie jest to prawda. - Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, zgodnie z nim maszyna TEM miała zakończyć prace do listopada 2023, tymczasem poszerzanie tunelu (z 8 do 11 metrów) zakończyliśmy w połowie września 2023. Betonowanie poszerzonego tunelu planujemy zakończyć w styczniu - podkreśla rzeczniczka Porr Marta Czerwińska.
O sprowadzeniu specjalnej maszyny do prac pod ruchem
Rynek Kolejowy informował jako pierwszy. O szczegółach prac pisaliśmy z kolei
w tym miejscu. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław- Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość zabraniały tego przepisy.