Newag Lease dostarczy w tym roku PKP Cargo nie 12, lecz tylko 9 elektrowozów Dragon. Dostawę brakujących trzech egzemplarzy przesunięto na rok 2024 – wynika z raportu giełdowego Newagu. Powodem są opóźnienia w procesie homologacji oraz zmiany przepisów w Czechach i na Słowacji.
Umowę na 31 Dragonów (seria w PKP Cargo – ET43)
podpisano we wrześniu 2019 r. Dostawy pojazdów (w tym 24 dwusystemowych i 7 ze spalinowym modułem dojazdowym) za 518,9 mln zł
miały zakończyć się w roku 2022. Pandemia COVID-19 i związane z nią turbulencje światowej gospodarki doprowadziły jednak do podpisania
aneksu, przesuwającego realizację zamówienia o rok.
Teraz zamawiający i wykonawca podpisali kolejny aneks, zmniejszający liczbę lokomotyw przewidzianych do dostarczenia w tym roku. Zamiast 12 egzemplarzy w tym roku PKP Cargo ma odebrać tylko 9. Dostawę ostatnich trzech ET43 przesunięto na rok 2024. Ostateczna liczba nowych elektrowozów pozostanie więc bez zmian.
Dragon 2 to sześcioosiowe lokomotywy, mogące prowadzić pociągi o maksymalnej masie 4000 ton. Według danych Newagu są to pojazdy zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane w kraju z wykorzystaniem 78% komponentów z polskich zakładów.