PKP PLK podpisały umowy na ostatni odcinek kolejowej Zakopianki z Suchej Beskidzkiej do Chabówki, oraz modernizację linii kolejowej z Wadowic do Andrychowa. Wykonawcę udało się wyłonić za drugim razem.
Jak informowaliśmy, pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ spółka PNUiK przekroczyła kosztorys. Powtórzony przetarg zakończył się jednak jeszcze wyższą ceną uzyskaną od tego wykonawcy. Po aukcji elektronicznej wynosiła ona 641,5 mln zł brutto, a w październiku PLK potwierdziły wybór tej oferty. Teraz podpisano umowę z wykonawcą. Roboty mają zakończyć się w 2023 roku.
– Podróżni zyskają dzięki inwestycji wygodny dostęp do pociągów w 8 lokalizacjach, m.in. w Skawie, Jordanowie i Bystrej Podhalańskiej. Projekt obejmuje wymianę niemal 32 km torów i 45 km sieci trakcyjnej. Modernizację przejdą również 24 mosty i 3 wiadukty kolejowe. Wykonawca ma 46 miesięcy na dokończenie zadania. Podobnie jak przy innych inwestycjach na tym szlaku prace torowe będą tak koordynowane, by pociągi mogły kursować w czasie zwiększonego zapotrzebowania, tj. w okresie świątecznym i w trakcie wakacji – informuje PKP PLK.
Obecnie prace toczą się na dwóch innych odcinkach tego szlaku kolejowego: ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej i z Chabówki do Zakopanego. Podróżni mogą już korzystać z efektów inwestycji na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka. Od 15 grudnia działa nowy przystanek Radziszów Centrum. Zmodernizowane są stacje i przystanki w Rzozowie, Radziszowie, Woli Radziszowskiej, Podolanach, Leńczach, Przytkowicach, Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie, Stroniach i Stryszowie.
Na trasie z Krakowa do Zakopanego efektem wszystkich prac, realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., będzie wyższy standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach oraz krótsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę, tj. do ok. 2 godz. 15 minut. Inwestycje realizowane są w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane” za ponad 930 mln zł netto. Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.