Aż osiem ofert otrzymała PKP PLK na prace na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk. Niestety, każda z nich przekracza kosztorys o kilkadziesiąt milionów złotych.
Od początku roku PKP PLK nie otworzyła wielu ofert, a w kolejnych przetargach poprawiane są specyfikacje warunków zamówienia, co przedłuża postępowania. W tym tygodniu PLK otworzyła oferty w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk - II etap. W ubiegłym miesiącu PKP PLK
zapewniła sobie dofinansowanie dla tej inwestycji.
W tym tygodniu PLK otworzyła oferty. Wpłynęło ich osiem, a najniższą złożyła firma Eco-baza z Żagania. Jest ona warta 127,44 mln zł brutto. Niecałe 2 mln zl więcej chce za prace konsorcjum Track Tec - Infrakol. Kosztorys PLK opiewa na 80,2 mln zł brutto plus 16 mln zł na ewentualne zamówienia podobne. Problemy PLK z przekraczaniem kosztorysów przez wszystkich oferentów
trwają od roku.
Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. W ramach zadania wyremontowane będą tory i obiekty na około 42 km trasy. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Więcej na ten temat
piszemy tutaj. Prace mają potrwać do końca 2021 r.