Cargounit i Olavion, spółka wchodząca w skład Grupy Unimot, podpisały ramową umowę najmu lokomotyw oraz umowy szczegółowe na najem 8 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Gama Marathon z silnikiem dojazdowym. Pierwsza lokomotywa Gama Marathon trafiła w kwietniu tego roku do Olavion, a kolejne mają zostać przekazane przewoźnikowi do końca roku.
– Lokomotywy Gama Marathon z modułem dojazdowym idealnie wpisują się w potrzeby naszych klientów. Jedna lokomotywa, którą można prowadzić składy w trakcji elektrycznej, a później przy jej użyciu wykonywać prace manewrowe, to rozwiązanie redukujące koszty i oszczędzające czas transportu oraz zwiększające efektywność przewozów. To również rozwiązanie przyjazne środowisku, ponieważ zastosowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej z modułem dojazdowym spełniającym normy emisji Stage V na końcówkach oznacza ograniczenie emisji CO2 – powiedział Łukasz Boroń, prezes Cargounit.
Nawet do 20 nowych lokomotyw Gama Marathon w ramach podpisanej w czwartym kwartale ubiegłego roku umowy z Pesą powinno trafić do klientów Cargounit do końca grudnia 2023 roku.
Łącznie z opcjami zamówienie może objąć nawet 30 sztuk. – Cieszy nas zaufanie jakim darzy Cargounit Zarząd Olavion, umowa ramowa i umowy szczegółowe najmu 8 nowoczesnych lokomotyw Gama Marathon to kontynuacja naszej wieloletniej współpracy – dpdał Łukasz Boroń
Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd, przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3200 ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili.
– Decyzję o najmie od lokomotyw Gama Marathon podjęliśmy po gruntownej analizie naszych potrzeb. Lokomotywy znalazły nasze uznanie za sprawą mocnego modułu dojazdowego, pozwalającego na wyeliminowanie konieczności korzystania z dodatkowej lokomotywy spalinowej do prac manewrowych na terminalach paliwowych – powiedział Henryk Gruca, prezes Olavionu.