Wart niespełna 40 milionów złotych projekt rewitalizacji linii 139 na odcinku Żywiec – Węgierska Górka wzbudził spore zainteresowanie wykonawców. Żądają oni jednak więcej pieniędzy, niż oferuje inwestor.
Pod koniec stycznia PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 139 na szlaku Żywiec – Węgierska Górka w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Łączna szacowana wartość zadania bez podatku, z zadaniami dodatkowymi to 35,2 mln zł. Więcej na temat przetargu
pisaliśmy tutaj.
Wczoraj (8 marca) otwarto oferty i jak się okazuje, zainteresowanie było spore. Wpłynęło osiem ofert, każda z terminem wykonania do 12 czerwca 2019 roku i 72-miesięcznym okresem gwarancji. Najniższą cenę zaoferowała firma CTL Service (42,8 mln zł brutto), ale i tak znacząco przekroczyła ustanowiony na 36,9 mln zł kosztorys.
Poza tym w przetargu wystartowały firmy Intop, Trakcja PRKiI, PNiUIK, Transkol, Infra Silesia, ETF Polska oraz PRB TOR. Połowa ofert przekroczyła 50 milionów złotych. To kolejne postępowanie, w którym wszystkie oferty przekraczają szacunki PKP PLK. O rosnących cenach na rynku wykonawczym
pisze portal Rynekinfrastruktury.pl.