Grupa Orlen szykuje się do dzierżawy 14 elektrowozów. Jak informują "RK" przedstawiciele koncernu, chodzi m.in. o obsługę większego wolumenu przewozów.
Jak
informowaliśmy przed tygodniem, Grupa Orlen chce wydzierżawić 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z silnikiem dojazdowym. Dzierżawa miałaby się zacząć już od 1 stycznia 2018 roku i trwać 2 lub 3 lata. Elektrowozy miałyby dotrzeć do baz Orlenu w Płocku i Trzebini pomiędzy grudniem 2017 a marcem 2018 roku. Orlen potrzebuje ich do obsługi pociągów wyłącznie na terytorium Polski.
Poprosiliśmy Grupę Orlen o podanie założeń tego zamówienia. – Postępowanie dotyczące wydzierżawienia 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z modułem ma na celu pozyskanie nowoczesnych lokomotyw przewozowych, które pozwolą zapewnić wyższy poziom dostępności taboru kolejowego – informuje „Rynek Kolejowy” biuro prasowe Grupy Orlen. Jak dodają przedstawiciele, chodzi o „wyjście naprzeciw oczekiwaniom głównego klienta” spółki Orlen Koltrans, którym jest PKN Orlen, w zakresie jakości i terminowości realizowanej spedycji.
Dodatkowo, pozyskanie nowoczesnego taboru wynika z wyższych wolumenów realizowanych na rzecz PKN Orlen i Grupy Kapitałowej Orlen. – Pozyskanie nowoczesnego taboru kolejowego usprawni również prace manewrowe, co wpłynie na poprawę efektywności kosztowej – informuje zamawiający. Tylko w pojedynczych przypadkach pozyskanie nowego taboru stanowić będzie uzupełnienie stanu pojazdów przy kończących się umowach dzierżawy.
Jak pisaliśmy, preferowane będą lokomotywy o podobnych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. Orlen interesują wyłącznie lokomotywy elektryczne lub elektryczne z modułem dojazdowym o mocy ciągłej 3000 kW, które mogą prowadzić pociąg o masie co najmniej 3 tysięcy ton brutto z prędkością 70 km/h.