Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Grupa Orlen chce wydzierżawić 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z silnikiem dojazdowym.
Według rozesłanego do branży zapytania ofertowego, dzierżawa miałaby się zacząć już od 1 stycznia 2018 roku i trwać 2 lub trzy lata. Elektrowozy miałyby dotrzeć do baz Orlenu w Płocku i Trzebini pomiędzy grudniem 2017 a marcem 2018 roku. Orlen potrzebuje ich do obsługi pociągów wyłącznie na terytorium Polski.
Grupa Orlen preferuje umowę leasingu z pełnym utrzymaniem, z tym że jej przewoźnik Orlen KolTrans sam uzupełniałby materiały eksploatacyjne (paliwo, płyn do wycieraczek, piasek, żarówki itd.). Zadeklarowane przez Orlen roczne przebiegi to ok. 150 tys. kilometrów, z tym że przeglądy P1 nie mogą odbywać się częściej, niż co 25 tys. km lub trzy miesiące.
Preferowane będą lokomotywy o podobnych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. Orlen interesują wyłącznie lokomotywy elektryczne lub elektryczne z modułem dojazdowym o mocy ciągłej 3000 kW, które mogą prowadzić pociąg o masie co najmniej 3 tysięcy ton brutto z prędkością 70 km/h.
Grupa Orlen zapowiedziała, że łącznie do 2020 r. wydatki inwestycyjne na tabor kolejowy
mogą sięgnąć 300 mln zł. Jedna ze spółek z grupy
kupiła w tym roku lokomotywy Vectron. Także w tym roku
skonsolidowano spółki przewozowe grupy.