Prawie 70 mln zł wyda PKP PLK na montaż informacji pasażerskiej na linii nr 7 Otwock – Lublin; kilka lat temu odcinek ten zmodernizowano – z ogromnymi problemami.
Firma Orange Polska wygrała przetarg na budowę "Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin". Co ciekawe, jest to wciąż Etap I projektu modernizacji linii Warszawa – Lublin, na który dofinansowanie unijne
zostało przyznane w 2017 roku. Również w 2017 roku rozpoczęły się prace przerwane później wielkim zamieszaniem i
zejściem Astaldi z placu budowy. Modernizację kończyły inne firmy.
Na ostatni zamknięty odcinek pociągi
wróciły trzy lata temu. Wciąż jednak nie podpisano umowy na wspomniany system informacji pasażerskiej. W trwającym od lutego 2023 roku przetargu ostatecznie wybór padł na Orange Polska; firma zaproponowała cenę 68 290 434,75 zł brutto.
Tymczasem trwają już (również opóźnione) prace na kolejnym odcinku (etap II) -
między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer. Ze względu na wysokie ceny, PKP PLK podzieliła ten etap na mniejsze przetargi, a obecnie zapowiada dopiero postępowanie na
przebudowę torów z Wawra do Otwocka.