Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Krakowie PKP Polskie Linie Kolejowe kończą modernizację ważnych stacji Płaszów i Bieżanów. Pierwotnie prace miały zostać zakończone w 2020 roku.

Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe, kończy się modernizacja torów na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. W grudniu na obu stacjach podróżni skorzystają z kolejnych zmodernizowanych peronów. Trzeci tor zwiększy możliwości przewozów między Płaszowem i Bieżanowem, a tym samym na krakowskim węźle kolejowym – podaje inwestor. To jednak nie koniec inwestycji – potrzebne są jeszcze prace torowe i montaż sieci trakcyjnej.

Opóźnienie prac rośnie


Zakres prac energetycznych (montaż nowych zabezpieczeń wymaga wywieszenia przewodów trakcyjnych) wymagał kolejnych zmian w rozkładach jazdy. Dlatego od 21 listopada pociągi SKA1, na odcinku Kraków Główny – Wieliczka po raz kolejny zastąpiła komunikacja autobusowa. Taka sytuacja ma potrwać do 5 grudnia. 

Przebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej wartej 1,2 mld złotych. Prace zaczęły się w styczniu 2019 roku i miały potrwać do końca 2020 roku. Inwestycja jest więc już teraz opóźniona o dwa lata. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczyło w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak, że przyczyną jest budowa dodatkowego mostu przez Wisłę, ale trudno to tłumaczenie przypisać akurat do prac na ważnej stacji w Płaszowie.

Bez schodów na estakadę

Jak podał portal lovekrakow.pl, pomiędzy nowym peronem na stacji Kraków Płaszów a estakadą Lipska-Wielicka nie powstaną (wbrew wcześniejszym zapowiedziom) schody. Pasażerowie korzystający z nowego peronu przebudowywanej od czterech lat stacji będą musieli nadkładać przez to drogi w drodze na peron. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały, że schody zostaną zaprojektowane przez wykonawcę całej inwestycji, ale już sama budowa będzie leżeć po stronie samorządu. 

– Wykonawca rozpoczął prace przy przygotowaniu dokumentacji. Ale po otrzymaniu wstępnych wyliczeń dodatkowych kosztów, które trzeba byłoby na ten cel ponieść, zdecydowano o wstrzymaniu tych prac – powiedział lokalnemu portalowi Piotr Hamarnik z PLK. Nie jest to równoznaczne z całkowitym porzuceniem pomysłu, ale trudno przewidzieć, kiedy pojawią się okoliczności, a przede wszystkim środki finansowe, które pozwolą na jego realizację.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5