Partnerzy serwisu:
Pasażer

Opolskie: Wznowienia kursów Nysa – Wrocław nie będzie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-01-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Opolskie: Wznowienia kursów Nysa – Wrocław nie będzie
fot. Phil Richards, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
Samorząd województwa opolskiego przyznaje, że sytuacja taborowa w zakresie pojazdów spalinowych jest trudna. W związku z tym, mimo pojawiających się postulatów, nie zostanie wznowione bezpośrednie połączenie kolejowe z Nysy do Wrocławia. Nie stanie się to przynajmniej do czasu dostaw składów hybrydowych, co z kolei nie nastąpi wcześniej niż za kilkanaście miesięcy.

We wrześniu zeszłego roku samorząd województwa opolskiego poinformował, że w nowym rocznym rozkładzie jazdy nie znajdą się bezpośrednie kursy regionalne z Nysy przez Brzeg do Wrocławia. Po ośmiu latach funkcjonowania pociągi zostały ostatecznie zastąpione przez połączenia przesiadkowe w grudniu 2023 r. Pomimo pojawiających się postulatów wznowienia obsługi relacji bezpośredniej z pewnością nie nastąpi to w najbliższym czasie, co ma związek z trudną sytuacją taborową regionu.

Dochodzi do przejściowych problemów z realizacją kursów

Władze wojewódzkie przyznają, że z uwagi na odstawienie części jednostek spalinowych oczekujących na planowe przeglądy i w wyniku sytuacji awaryjnych dochodziło wręcz do przejściowych problemów z realizacją założonego grafiku. – Ze względu na sytuację geopolityczną znacznie wydłużone jest obecnie oczekiwanie na części zamienne i podzespoły oraz wykonanie napraw przez podmioty i podwykonawców, dlatego pojazdy są wyłączone z użytkowania przez dłuższy okres – mówi Violetta Ruszczewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego. Dodaje, że wszystkie wykorzystywane na Opolszczyźnie pojazdy spalinowe pozostają własnością samorządu, ale nie ma on bezpośredniego wpływu na długość trwania napraw.

Nasza rozmówczyni zapewnia, że UMWO dokłada wszelkich starań, by zabezpieczyć odpowiednią liczbę sprawnych spalinowych zespołów trakcyjnych. Jednym z podjętych w tym kierunku działań było właśnie podzielenie relacji pociągów z Nysy do Wrocławia tak, by pojazdy z silnikiem Diesla obsługiwały tylko niezelektryfikowaną część trasy. – Nieracjonalne byłoby w tak trudnej sytuacji taborowej, by jeździć pociągiem spalinowym pod siecią trakcyjną – ocenia. Dodaje, że deficyt taboru zniknie po planowanych zakupach.

Będą jednostki dwunapędowe. Ale kiedy?

– Zarząd województwa podjął decyzję zmierzającą do zakupu pojazdów hybrydowych umożliwiających obsługę zarówno linii zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych – usłyszeliśmy w samorządzie. Aktualnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na dostawę takich jednostek. Jak przyznaje przedstawicielka UMWO, czas oczekiwania na dostawę to w wariancie najbardziej optymistycznym kilkanaście miesięcy.

Do przywrócenia bezpośredniego połączenia nie dojdzie zatem ani w ramach aktualnego, ani – najprawdopodobniej – kolejnego rocznego rozkładu jazdy. Dodajmy, że w wybrane dni tygodnia pasażerowie mogli korzystać do grudnia 2023 r. także z połączeń wydłużonych do Kędzierzyna-Koźla. Operatorem było Polregio, które dziś realizuje połączenia przesiadkowe.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5