Tylko jedną ofertę otrzymało województwo opolskie w przetargu na dostawę 5 lub 15 nowych, spalinowych zespołów trakcyjnych zdolnych wjeżdżać również do Czech. Oferty PES-y, bo o niej mowa, mieści się w budżecie regionu.
Właśnie poznaliśmy oferty, a właściwie ofertę na dostawy
nowych spalinowych zespołów trakcyjnych dla województwa opolskiego. Przypomnijmy, że województwo kupuje 5 lub nawet 15 jednostek mieszczących 190 osób, z czego minimum 100 na stałych miejscach siedzących.
Pojazdy mają być wieloczłonowe (dokładnej liczby członów nie określono) i mają mieć dwa silniki spalinowe, przystosowane także do zasilania paliwem HVO (uwodorniony olej napędowy – tzw. biodiesel). Zasięg na pełnych zbiornikach musi wynosić co najmniej 900 km.
Maksymalna prędkość do jakiej rozpędzą się nowe zespoły trakcyjne to 120 km/h. Województwo wymaga, żeby nowe pojazdy otrzymały homologację na wjazd do Czech oraz mogły być sprzęgane w skład z maksymalnie trzech jednostek. Dokładne wymogi specyfikacji
opisujemy tutaj.
W postępowaniu, bez zaskoczenia, swoją ofertę złożyła tylko PESA, która w ostatnim czasie zdobyła już identyczne
zamówienia dla Kolei Dolnośląskich oraz
Mazowieckich. Teraz producent z Bydgoszczy wycenił dostawę 5 jednostek na 181,118 mln złotych brutto a realizację całości zamówienia na 543,353 mln złotych brutto.
Oferta mieści się w budżecie zamawiającego określonym na 193,848 mln złotych brutto w przypadku zamówienia podstawowego oraz na 581,544 mln złotych brutto w przypadku podstawy wraz z opcją.
Kilka miesięcy temu PESA zdobyła też zamówienie na
nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla regionu.