Spółka Polregio poinformowała o zakończeniu napraw dwóch spalinowych jednostek należących do województwa opolskiego. Nieco ustabilizowało to trudną sytuację taborową w regionie. Przewoźnik nadal nie dysponuje jednak optymalną liczbą czynnych pojazdów przystosowanych do obsługi linii niezelektryfikowanych.
O trudnej sytuacji taborowej w województwie opolskim piszemy na naszych łamach już od ok. Roku. Kryzys odczuwają pasażerowie korzystający z połączeń na liniach niezelektryfikowanych, przede wszystkim w rejonie Nysy. W związku z niewystarczającą liczbą czynnych pojazdów z silnikiem Diesla regularnie zdarzały się odwołania poszczególnych kursów, w miejsce których wprowadzano zastępczą komunikację autobusową.
Jedna z napraw nieco opóźniona
Na początku wakacji przewoźnik poinformował o zbliżającym się oddaniu do eksploatacji dwóch zespołów trakcyjnych po przeglądzie trzeciego poziomu utrzymania (P3). Miało to nastąpić do końca lipca, ale ostatecznie termin został dotrzymany tylko w jednym z przypadków. – Przegląd pojazdu SA134-013 został zakończony 31 lipca 2024 r. – wskazuje Zespół Prasowy Polregio.
Druga z jednostek, SA137-004, wróciła zaś z planowej naprawy 24 sierpnia. – Pojazd wrócił do ruchu – zapewnił nas operator realizujący połączenia na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego. Na terenie regionu eksploatuje on tabor spalinowy należący do samorządu.
Liczba odwołań spadła, ale problemy trwają
– W użytku znajduje się siedem autobusów szynowych – poinformowało Polregio, przywołując dane aktualne na ostatnie dni sierpnia. Oznacza to, że pomimo przywrócenia do eksploatacji dwóch pojazdów wyprodukowanych przez Pesę (SA134) i Newag (SA137) sytuacja w zakresie dostępności sprawnego taboru spalinowego na Opolszczyźnie pozostaje mocno napięta. Do realizacji rozkładu jazdy niezbędne jest bowiem dokładnie siedem pojazdów.
Polregio przekonuje, że podejmowane są kolejne działania mające zmniejszyć skalę problemów taborowych i, co za tym idzie, odwołań pociągów rozkładowych. Należą do nich zmiany w zakresie zarządzania taborem, ale też dotyczące kadr. Przewoźnik zatrudnia bowiem maszynistów, których w ostatnich latach brakowało. Liczba odwołań notowana na terenie województwa opolskiego według służb prasowych operatora już spadła, ale na podsumowanie skutków polityki aktualnego zarządu Polregio w tym zakresie ma być jeszcze zbyt wcześnie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.