fot. Google MapsPrzejazd kolejowo-drogowy w Większycach
Przez niespełna dwa tygodnie wszystkie pociągi kursujące pomiędzy Nysą a Kędzierzynem-Koźlem będą częściowo zastąpione autobusami. Zarządca infrastruktury zapowiada remont jednego z przejazdów kolejowo-drogowych. Przerwa w ruchu ma zostać wykorzystana także na realizację innych robót, które pozwolą na usunięcie punktowego ograniczenia prędkości.
Operator kolei regionalnej na Opolszczyźnie, spółka Polregio, poinformował w zeszłym tygodniu o zbliżającej się przerwie w ruchu na jednym z odcinków linii nr 137. To tzw. Magistrala Podsudecka, a więc jedna z najistotniejszych tras w południowej części województwa. Ma być ona remontowana w rejonie Kędzierzyna-Koźla, a więc ważnej stacji węzłowej, na której pasażerowie przesiadają się do pociągów dalekobieżnych czy jednostek elektrycznych obsługujących magistralę E30 pomiędzy Gliwicami a Opolem.
Podstawowe zadanie: poprawa bezpieczeństwa na przejeździe
Zapowiedzi przewoźnika potwierdził zarządca infrastruktury. – Na trasie Prudnik – Kędzierzyn-Koźle, na odcinku Twardawa – Kędzierzyn-Koźle, wyremontowany zostanie przejazd kolejowo-drogowy w miejscowości Większyce na ul. Polnej – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Będzie to powodem wstrzymania ruchu pociągów od 8 do 17 kwietnia tego roku.
– Wymienione zostaną tory i nawierzchnia drogowa – opisuje zakres inwestycji przedstawiciel PLK. Zapewnia także, że dzięki realizacji zadania osiągnięty zostanie właściwy poziom bezpieczeństwa przewozów zarówno drogowych, jak i kolejowych. Dodaje również, że równolegle przeprowadzone zostaną inne roboty, które nieco poprawią parametry techniczne szlaku Twardawa – Kędzierzyn-Koźle.
Prace za ponad pół mln zł
– Efektem tych prac będzie likwidacja ograniczenia prędkości – usłyszeliśmy od naszego rozmówcy. Łączna wartość obu zadań przekroczy 600 tys. zł. Pomiędzy Nysą a Twardawą kursować mają pociągi, a pasażerowie przesiądą się do komunikacji zastępczej na końcowy odcinek Twardawa – Kędzierzyn-Koźle.
Przypomnijmy, że utrudnienia w ruchu regionalnym na Magistrali Podsudeckiej są odczuwalne także obecnie, choć nie wynika to z realizacji przedsięwzięć infrastrukturalnych. W związku ze zbyt małą liczbą czynnych pojazdów spalinowych opolski zakład Polregio regularnie odwołuje część pociągów i uruchamia w ich miejsce autobusową komunikację zastępczą. Samorząd regionalny rozważa możliwość dzierżawy dodatkowych jednostek spalinowych, by zmniejszyć skalę problemu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.