Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-04-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa
fot. Nines, lic. CC BY-SA 4.0Torowisko linii nr 301
Linia kolejowa nr 301 jest przejezdna na odcinku Jełowa – Murów. W ostatnich latach ruch stał się możliwy także pomiędzy Namysłowem a Biestrzykowicami i, w odróżnieniu od fragmentu do Murowa, tam trasa jest wykorzystywana przez pociągi towarowe. Nieprzejezdny pozostaje natomiast szlak Murów – Biestrzykowice, co sprawia, że rola dwóch czynnych odcinków jest marginalna.

Niedawno opisywaliśmy na naszych łamach nietypowe losy odcinka Jełowa – Murów. Ten fragment linii nr 301 został wyremontowany przez PKP PLK w porozumieniu z prywatną firmą Stora Enso. Ta zamierzała wykorzystywać go do obsługi transportowej swojego tartaku w Murowie. Po zakończeniu prac przewozy nie zostały jednak uruchomione, a przedsiębiorstwo płaci zarządcy infrastruktury rekompensaty wynikające z umowy zawartej jeszcze przed rozpoczęciem prac. Na razie nie wiadomo, kiedy potencjalnie pociągi mogłyby wrócić na ten szlak.

Inaczej niż do Murowa, do Biestrzykowic pociągi docierają

Odcinek z Jełowej do Murowa to fragment linii nr 301 Opole Główne – Namysłów, która jest obecnie wykorzystywana w ruchu pasażerskim tylko na 20-kilometrowym fragmencie Opole – Jełowa. Szlak Jełowa – Murów nie jest jednak jedynym przygotowanym do prowadzenia ruchu towarowego. Tory przejezdne są także na ok. dziewięciokilometrowym odcinku Biestrzykowice – Namysłów.

– Dopuszczalna prędkość na odcinku Namysłów – Biestrzykowice wynosi 40 km/godz. – mówi Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia nas także, że na trasie wykonywane są na bieżąco prace utrzymaniowe. W odróżnieniu od Murowa, do Biestrzykowic docierają pociągi.

Po krótkiej przerwie przejezdność części trasy została przywrócona

– Odcinek wykorzystywany jest w ramach potrzeb do obsługi bocznicy [Biestrzykowice] – potwierdza nasz rozmówca. Dodajmy, że w ostatnich latach przejezdność odcinka została przywrócona. W 2017 r. prędkość maksymalną ustalono na poziomie 0 km/godz., co w praktyce oznaczało wstrzymanie kursowania pociągów. PKP PLK nie poinformowały nas, kiedy dokładnie pojawiła się ponownie możliwość dojazdu do Biestrzykowic.

Nieustannie nieprzejezdny jest natomiast środkowy, dwudziestokilometrowy odcinek Murów – Biestrzykowice. Jego zamknięcie powoduje przerwanie pewnego logicznego ciągu komunikacyjnego. W efekcie rola dwóch pozostałych odcinków jest z gruntu marginalna. Trudno też wyobrazić sobie jakiekolwiek realne plany przywrócenia kursów pasażerskich bez wcześniejszego udrożnienia nieprzejezdnego szlaku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Będzie reaktywacja przewozów na linii 301

Infrastruktura

Będzie reaktywacja przewozów na linii 301

Szymajda Michał 22 kwietnia 2015

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

Fotorelacje

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 26 kwietnia 2015

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Będzie reaktywacja przewozów na linii 301

Infrastruktura

Będzie reaktywacja przewozów na linii 301

Szymajda Michał 22 kwietnia 2015

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

Fotorelacje

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 26 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5