Nie sześć, jak wcześniej zapowiadano, lecz pięć nowych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, zamówi województwo opolskie. Stosunkowo niewiele znaczącym kryterium wybory oferty w przetargu jest cena.
Województwo właśnie rozpisało przetarg na wykonanie 5 sztuk fabrycznie nowych ezt. Samorządowcy zawarowali sobie możliwość zamówienia jednego lub dwóch kolejnych pociągów w ramach tego przetargu. Będzie to zależne od środków posiadanych przez samorząd, czyli de facto, od ewentualnego zwiększenia dofinansowania na zakup taboru przez Unię Europejską. Fundusz Kolejowy, którego ponowne uruchomienie zapowiedziało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, będzie dawał samorządowi szanse na zgromadzenie wkładu własnego. Województwo zaznaczyło, że z prawa opcji będzie mogło korzystać przez 37 miesięcy od daty zlecenia wykonania pierwszych 5 pociągów. Pierwsze dwa fabrycznie nowe ezt mają dotrzeć do Opola w 2016 roku.
W przetargu nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. Szacunkowa wartość zamówienia bez vat wynosi ponad 86,6 mln złotych.
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest w 60% cena. Reszta to warunki techniczne i wyposażenia postawione producentowi. 10% stanowi warunek „podparcia nadwozia za pośrednictwem usprężynowania drugiego stopnia na wózku".
Więcej na temat przetargu, opis kryteriów przetargowych i jego ocenę znajdziesz na portalu MONITOR