Partnerzy serwisu:
Biznes

Opolskie: Nie wiadomo, ile będzie połączeń

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
27-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Opolskie: Nie wiadomo, ile będzie połączeń
– Nie jest możliwe udzielenie wiążącej odpowiedzi w kwestii dot. siatki połączeń  w przyszłym rozkładzie jazdy pociągów – przyznaje Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego. Przewozy Regionalne zaproponowały województwu ostre cięcia połączeń.

Plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych przewiduje negocjację z marszałkami nowych umów na pięcioletnie przewozy. – Z pierwszej propozycji Przewozów Regionalnych wynikało, że przy podobnym poziomie finansowania z rozkładu zniknęłoby 30 procent z 220 połączeń, jakie obecnie funkcjonują w naszym województwie – powiedział niedawno w Radiu Opole wicemarszałek województwa opolskiego Tomasz Kostuś.

– Biorąc pod uwagę trwający proces restrukturyzacji, największego przewoźnika samorządowego Przewozy Regionalne, odbywający się przy wsparciu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju niezbędne są decyzje i działania, które pozwolą na utrzymanie przez spółkę działalności w poszczególnych województwach, realizowanie bezpośrednich połączeń pomiędzy nimi, a co najważniejsze zapewnienie ciągłości obsługi pasażerskich kolejowych przewozów regionalnych w skali kraju – mówi "RK" Violetta Ruszczewska z zespołu prasowego opolskiego marszałka.

– Należy zaznaczyć, że w tym roku kończy się wsparcie środków Funduszu Kolejowego i do chwili obecnej nie ma informacji o przedłużeniu na kolejne lata dofinasowania z budżetu państwa, co w naszym przypadku małego obszarem, a dużego pod względem gęstości linii kolejowych województwa, może znacząco wpłynąć na organizację  kolejowych przewozów pasażerskich – przyznaje.

– Trwające obecnie negocjacje nad uzgodnieniem nowego pięcioletniego kontraktu ze spółką Przewozy Regionalne, w powiązaniu z procesem restrukturyzacji spółki, zmuszają Województwo Opolskie do podejmowania działań zmierzających do ułożenia optymalnej oferty przewozowej, dostosowanej do możliwości finansowych budżetu – mówi Ruszczewska.

Jak przyznaje, na obecnym etapie, nie jest możliwe udzielenie wiążącej odpowiedzi w kwestii dot. siatki połączeń  w przyszłym rozkładzie jazdy pociągów.

Raport na temat restrukturyzacji Przewozów Regionalnych znajdziesz na portalu MONITOR

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5