Partnerzy serwisu:
Biznes

Opole – Kędzierzyn Koźle: remont linii w latach 2014-2017

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
19-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 19 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Opole – Kędzierzyn Koźle: remont linii w latach 2014-2017
Linia kolejowa z Opola do Kędzierzyna-Koźla oraz z Kędzierzyna-Koźla do Gliwic będzie remontowana. Pieniądze na realizację tej inwestycji znajdą się jednak dopiero w kolejnej perspektywie unijnej.

Jak zaznacza „Gazeta Wyborcza”, Unia Europejska znajdzie środki na modernizację linii, ponieważ trasa z Gliwic do Kędzierzyna znajduje się na szlaku Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę.

Obecnie pociągi na trasie, której stan nie jest zadowalający, jeżdżą z prędkością 60-80 km/h. Pociągi Regio pokonują trasę 42 km w 46 min, a TLK w czasie 40 min, a trasa Opole – Kędzierzyn-Koźle jest jedną z najbardziej obleganych w regionie.

Pierwotnie zakładano modernizację linii na lata 2009-2012, ale z racji, że PKP PLK musiały wprowadzić poważne zmiany do dokumentacji, cały projekt został przesunięty. Powodem zmian było to, że dokumentację przygotowano pod linię, której parametry pozwolą rozwijać prędkość do 200 km/h. Dopiero później wywnioskowano, że dużo lepszym rozwiązaniem jest przystosowanie linii do prędkości 160 km/h.

„Gazeta Wyborcza” przypomina, że modernizacja linii kolejowej z Opola do Kędzierzyna ma według wstępnych założeń rozpocząć się w roku 2014 i będzie trwała do roku 2017. Przybliżona wartość projektu to ok. 1,7 mld zł.

Więcej
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Z Krakowa do Katowic w 37 minut? Ekspert wskazuje, czego potrzeba

Infrastruktura

Z Krakowa do Katowic w 37 minut? Ekspert wskazuje, czego potrzeba

Jakub Madrjas 04 kwietnia 2022

W nowym rozkładzie od Podłęża do Rzeszowa 160 km/h

Pasażer

W nowym rozkładzie od Podłęża do Rzeszowa 160 km/h

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2017

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Z Krakowa do Katowic w 37 minut? Ekspert wskazuje, czego potrzeba

Infrastruktura

Z Krakowa do Katowic w 37 minut? Ekspert wskazuje, czego potrzeba

Jakub Madrjas 04 kwietnia 2022

W nowym rozkładzie od Podłęża do Rzeszowa 160 km/h

Pasażer

W nowym rozkładzie od Podłęża do Rzeszowa 160 km/h

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5