Mimo regresu połączeń regionalnych w województwie łódzkim na reaktywowanej niedawno trasie do Opoczna utrzymany zostanie dotychczasowy, wysoki poziom oferty Przewozów Regionalnych. To trasa, której obsługę ma w przyszłości przejąć budowana właśnie ŁKA.
Niedzielna korekta kolejowego rozkładu jazdy nie przyniesie pasażerom w łódzkiem dużych zmian. Na trasach, na których w grudniu znacznie ograniczono ruch pociągów, nadal realizowanych będzie niewiele kursów – z jednym wyjątkiem. Utrzymane zostaną bowiem dodatkowe połączenia z Łodzi i Koluszek do Opoczna. Wprowadzone miesiąc temu udogodnienia były bardzo duże, na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno pociągów jest bowiem trzykrotnie więcej niż wcześniej.
Łącząca region łódzki z kielecczyzną linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej przez Opoczno i Końskie przez ostatnią dekadę w zasadzie nie obsługiwała ruchu regionalnego. Uruchomienie pociągów osobowych organizowanych wspólnie przez dwa województwa było bowiem drogie: niedysponujące własnym taborem spalinowym urzędy marszałkowskie opłacały kursowanie klasycznych składów wagonowych. W efekcie ofertę zredukowano do dwóch par w godzinach niedopasowanych do codziennego ruchu, a następnie, w sierpniu 2009, odwołano ostatnie kursy.
Sąsiednie regiony przerwały wówczas ciąg komunikacyjny i uruchomiły, każdy na własną rękę, zastępcze autobusy z Tomaszowa do Opoczna i z Końskich do Skarżyska. Zmiana środka komunikacji na łódzkim odcinku paradoksalnie spowodowała poprawę rozkładu jazdy i skierowanie go do pasażerów codziennych. Kursów przybyło, zaś droga biegnie bliżej wsi niż tor kolejowy, a tereny te są słabo obsługiwane przez przewoźników autobusowych. Po trzech latach zastępstwo zostało jednak zlikwidowane.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl