Na przystanek Opoczno Południe, który położony jest z dala od miejscowości, nie można dostać się komunikacją miejską. Od czasu likwidacji linii łącznikowej kursującej pomiędzy wszystkimi opoczyńskimi dworcami podróżni mogą dojechać tam tylko własnym samochodem czy rowerem. Mimo to pociągi przyciągają coraz więcej pasażerów.
Leżący przy Centralnej Magistrali Kolejowej przystanek Opoczno Południe stała się w grudniu podstawowym dworcem kolejowym dla 22-tysięcznego miasta i regionu. Problemem jest jednak obsługa komunikacyjna otwartego przed kilkoma miesiącami przystanku pasażerskiego, bo leży on ok. 4 km od centrum miejscowości.
Wraz z udostępnieniem dla mieszkańców Opoczna przejeżdżających wcześniej bez postoju pociągów miasto wybudowało pętlę przy nowym peronie i zorganizowało komunikację autobusową, która miała dowozić na nowy dworzec. Oprócz zapewnienia transportu z miasta linia nr 4 łączyła obydwa opoczyńskie dworce – ten, przy którym przystają pociągi dalekobieżne, i ten przy linii do Tomaszowa Mazowieckiego, który obsługuje ruch regionalny do Tomaszowa Mazowieckiego, Koluszek i Łodzi.
Tą samą linią można było dojechać na stację Południe także z leżącego przy dworcu Opoczno głównego przystanku PKS. W założeniu więc autobus miał służyć przede wszystkim dojeżdżającym do Opoczna różnymi kursami regionalnymi, którzy chcieliby przesiąść się na szybki pociąg w stronę stolicy, Krakowa czy Katowic. Pomysł ten jednak nie spotkał się z dużym zainteresowaniem i po czterech miesiącach połączenie transferowe zostało odwołane.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
