Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ołtarzew: Pociągi już nie zwalniają, ale przejazd wciąż pod nadzorem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ołtarzew: Pociągi już nie zwalniają, ale przejazd wciąż pod nadzorem
fot. OSP Ożarów Mazowiecki
Dziś przestało obowiązywać ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h, wprowadzone po śmiertelnym wypadku na przejeździe w Ołtarzewie. Bezpieczeństwo mają poprawiać nowe elementy infrastruktury drogowej. Porządku pilnują też funkcjonariusze SOK – informuje zarządca infrastruktury kolejowej.

Tuż po tragedii w okolicach przejazdu na ul. Ceramicznej w Ołtarzewie (DW718) ograniczono prędkość pociągów do 20 km/h. O północy z 14 na 15 sierpnia ograniczenie przestało obowiązywać. – Cały czas monitorujemy sytuację i dbamy o to, żeby wszystko działało sprawnie. Na miejscu pozostaje Straż Ochrony Kolei – zapewnia w komunikacie zarządca.

Wbrew zapowiedziom – i mimo zarejestrowania wielu innych przypadków rażącego łamania prawa przez kierowców w tym samym miejscu – PKP PLK nie zdecydowały się na zamknięcie skrzyżowania. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwił się lokalny samorząd. Uzgodniono za to z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich zmiany organizacyjne na drodze. – Na wniosek Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych [MZDW] zamontował na jezdni obok przejazdu specjalne separatory. Mają one zapobiegać skręcaniu w boczne ulice, co poprawia płynność ruchu i zmniejsza korki – wyjaśniają PKP PLK.

Przypomnijmy: do wypadku doszło 1 lipca o godzinie 9:30. W zderzeniu z przejeżdżającą przez tory ciężarówką wypełnioną materiałami budowlanymi zginął maszynista pociągu Kolei Mazowieckich z Sochaczewa do Warszawy. Część pasażerów odniosła rany. Według wstępnych ustaleń sygnalizacja przejazdowa i rogatki działały prawidłowo, co oznaczałoby, że kierowca musiał złamać przepisy, wjeżdżając na przejazd mimo ostrzeżenia przed nadjeżdżającym pociągiem.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia 131: Nieplanowane zamknięcie przejazdu

Infrastruktura

Linia 131: Nieplanowane zamknięcie przejazdu

Roman Czubiński 20 sierpnia 2021

Łódź: Przejazd na Widzewskiej znika. Co dalej?

Infrastruktura

Łódź: Przejazd na Widzewskiej znika. Co dalej?

Roman Czubiński 09 września 2016

Pijana dróżniczka pełniła służbę w Chorzowie

Warte uwagi

Zobacz również:

Linia 131: Nieplanowane zamknięcie przejazdu

Infrastruktura

Linia 131: Nieplanowane zamknięcie przejazdu

Roman Czubiński 20 sierpnia 2021

Łódź: Przejazd na Widzewskiej znika. Co dalej?

Infrastruktura

Łódź: Przejazd na Widzewskiej znika. Co dalej?

Roman Czubiński 09 września 2016

Pijana dróżniczka pełniła służbę w Chorzowie

Warte uwagi

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5