Olsztyńscy urzędnicy zaproponowali wstępny zarys tego, jak widzą rozbudowę linii tramwajowych w mieście. Według planów, tramwaj miałby zostać przedłużony po stronie wschodniej Olsztyna i utworzyć ring. W zależności od przychylności Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz wysokości dotacji unijnej, mogłyby zostać także zrealizowane inwestycje uzupełniające.
Urząd Miasta Olsztyna w dniu 16 kwietnia 2015 r. złożył w Ministerstwie Rozwoju i Infrastruktury fiszki projektowe, które są wstępnym opisem zamiarów inwestycyjnych miasta. Zawierają one między innymi plany rozwoju sieci tramwajowej w Olsztynie, ale nie tylko. Projektów jest znacznie więcej. – Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju dało nam z programu operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej dokładnie 54,67 mln euro. Te pieniądze będziemy musieli przeznaczyć na tzw. „mobilność miejską” – informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa prezydenta. Chodzi o takie projekty, które połączą kilka środków transportu w życiu codziennym.
Ze względu na zmniejszenie dotacji unijnej dla Olsztyna, mimo spodziewanej wcześniej większej puli pieniędzy, urzędnicy chcą się teraz skupić przede wszystkim na dopracowaniu i realizacji projektu rozbudowy powstającej właśnie sieci tramwajowej. Według koncepcji przygotowanej przez miasto, tramwaj utworzyłby wraz z powstającą linią ring, czyli okólną trasę. Miasto planuje przedłużenie linii od powstającej krańcówki na Jarotach ulicami Witosa, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, Piłsudskiego, Dworcową do samego dworca głównego. I tam tramwaj połączyłby się z pierwszym odcinkiem.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl