Galeria handlowa o powierzchni 45 000 mkw, połączona z nowoczesnymi dworcami: kolejowym i autobusowym – tak przedstawia się koncepcja Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Olsztynie. Inwestorem jest Retail Provider, nowy właściciel PKS Olsztyn, który zapowiada realizację budynku zielonego, przyjaznego środowisku, który będzie poddany jednemu z dwóch stosowanych w Polsce systemów certyfikacji.
Jeśli do końca przyszłego roku uda się wprowadzić zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego, to nowe centrum zostanie otwarte już w IV kwartale 2014 r. Retail Provider prowadzi rozmowy w sprawie realizacji tego przedsięwzięcia z PKP SA. W przyszłym tygodniu przedstawi szczegółowe założenia projektu władzom Olsztyna.
- Zakładamy stworzenie nowoczesnego centrum łączącego funkcje komunikacyjne, handlowe i rozrywkowe na wzór obiektów obecnie realizowanych w Katowicach i Poznaniu - mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik inwestora. Koncepcja firmy Retail Provider, która 4 października nabyła od Skarbu Państwa PKS Olsztyn, zakłada rozwój komunikacji autobusowej.
- Uzupełnienie transportu pasażerskiego o handel i rozrywkę wpłynie na znaczny wzrost liczby podróżnych, a także sprawi, że miasto otrzyma najwyższej jakości przestrzeń publiczną, która podniesie komfort życia mieszkańców i turystów. Będzie tym samym stymulować jego dalszy rozwój - wyjaśnia Tomasz Andryszczyk.
Korzyści odniesie przede wszystkim miasto i jego mieszkańcy. Inwestycja w Zintegrowane Centrum Komunikacyjne pobudzi tzw. turystykę zakupową z całego województwa, a tym samym przyczyni się do rozwoju lokalnego rynku pracy. Olsztyn odwiedza co roku niemal milion turystów, z czego prawie połowa to goście z zagranicy. - Miasto, które aspiruje do roli centrum turystycznego, musi zapewnić odwiedzjącym odpowiednią infrastrukturę, w tym transportową, handlową i rozrywkową. Dworzec może stać się pierwszą wizytówką Olsztyna. Powinien oferować komfort pasażerom i symbolizować pozytywne zmiany zachodzące w mieście. Dlatego rewitalizacja dworca kolejowego i jego integracja z komunikacją autobusową, a w przyszłości również z tramwajową jest niezbędna – podkreśla Tomasz Andryszczyk.