W zakładach Solarisa trwa właśnie produkcja pierwszych tramwajów Tramino dla nowo budowanej sieci w Olsztynie. Pojazdy, które trafią do stolicy Warmii i Mazur, będą szersze od tych, które jeżdżą po innych miastach Polski.
W listopadzie Solaris wraz z Urzędem Miasta zaprosili lokalne media do odwiedzin w fabryce w Środzie Wielkopolskiej oraz Poznaniu. Dziennikarzom zaprezentowano pierwsze pudła tramwajów dla Olsztyna. Dwa składy są już w zaawansowanej produkcji, nad trzecim trwają już pierwsze prace. Opóźnień przy produkcji 15 tramwajów także nie ma co wróżyć, bo wszystko powstanie na czas.
Jak podaje portal olsztyńskietramwaje.pl tramwaj dla Olsztyna będzie jednoprzestrzenny, trójczłonowy, bez członów podwieszanych. Oznacza to, że każda z części wozu znajdzie się na wózku. Te, które znajdą się w skrajnych członach będą napędowe, natomiast wózek pod środkowym członem będzie toczny. Żaden z nich nie będzie skrętny. Pojazd będzie napędzany czterema silnikami elektrycznymi chłodzonymi powietrzem, o mocy 120 kW każdy.
Tramino Olsztyn będzie miał 29,3 m długości, będzie także najszerszym tramwajem w Polsce. Pod względem długości tramwaj ten nie będzie się różnił od składu dla Jeny. Jego szerokość, która wynosi 2,5 metra pozwoli Olsztynowi na zastosowanie nietypowego w tramwajach układu siedzeń, czyli po dwa z każdej strony pojazdu.
Więcej aktualności z budowy sieci tramwajowej w Olsztynie na portalu Transport-publiczny.pl